הקשר בין שביעות רצון מאיכות השירות ותפיסת מחיר לבין נאמנות לקוחות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 15055
מספר מקורות 73

תקציר העבודה

הקשר בין שביעות רצון מאיכות השירות ותפיסת מחיר לבין נאמנות לקוחות תזת סיום במנהל עסקים- תחום שיווק. כוללת סקירת ספרות מקיפה, העברת שאלון- מצורף, ניתוח סטטיסטי של הממצאים, מצורף, והשוואתם לספרות המקצועית.
בהסתמך על ממצאי מאמרים מהספרות מקצועית בתחום השירות בשדה השיווק, פניתי באופן מעשי במחקר הנוכחי לבחון את הקשרים בין שביעות רצון לקוחות מאיכות השירות ותפיסת המחיר לבין נאמנות לקוחות כפי שקשרי משתנים אלו מוצאים את ביטויים בנתונים שנאספו אודותם במלון XXX בתל אביב.
בכוונת המחקר לבדוק אם קיים, ואם אכן קיים אזי באיזה חוזק וכיוון הקשר בין שביעות הרצון מאיכות השירות לבין תפיסת הוגנות המחיר שבית המלון מבקש ויתר על כן אם קיים קשר בין משתנים אלו ובין נאמנות לקוחות המלון, בכוונתי לבדוק זאת לפי כוונות רכישה עתידיות ולפי המלצות לחברים .
מממצאי המחקר עלה קיומו של קשר חיובי בין שביעות הרצון מאיכות השירות להוגנות מחיר כאשר דירוגי המלון באיכות השירות, פתרון בעיות, רמת הצוות ואדיבותו- נמצאו גבוהים מאד.
נמצא כי דירוג רמת השירותים במלון התקבל בינוני, ובסך הכול דירוגי שביעות הרצון מאיכות השירות התקבלו גבוהים. דירוגים של ממדי הוגנות המחירים- ביחס לרמת השירות וביחס למתחרים- התקבלו בינוניים-גבוהים, וכך גם דירוג מדד הוגנות המחירים הכולל. דירוג ממדי נאמנות הלקוחות התקבל בינוני. יתר על כן נמצא מתאם חיובי ומובהק בין שביעות רצון מאיכות השירות ומדדי תפיסת הוגנות מחיר, ככל ששביעות רצון מאיכות השירות גדלה כך עלתה תפיסת הוגנות המחירים. בנוסף, נמצאו מתאמים חיוביים מובהקים בין שביעות רצון מאיכות השירות להמלצות, כוונות רכישה עתידיות ומדד נאמנות לקוחות הכולל. נמצא כי ככל ששביעות הרצון מאיכות השירות גדלה כך פחתו כוונות עזיבה ונאמנות הלקוחות גברה. מבחינה מעשית שיווקית- לפי ממצאי המחקר ניתן להמליץ להנהלת המלון ולצוות המלון המשווק למצב את המלון כיאות בהתאם לקהלי היעד שלו . המנהלים במלון צריכים לוודא שכל דרגי הארגון מבינים את החשיבות של שימור הלקוחות ולעודד את העובדים לשאוף לחיסול עריקות. מבחינה אקדמית המחקר הנוכחי ממליץ לערוך מחקר לאורך תקופת זמן ארוכה יותר מזו בה נערך המחקר הנוכחי ולחקור בעתיד את המגמה הכללית של גידול בתפוסת המלון  ולחקור משך זמן רב יותר את הקשר בין שביעות רצון מאיכות השירות ותפיסת המחיר לבין נאמנות לקוחות במלון, לבדוק לעומק ממה הוא נובע ואת סיבות גידול זה. תוכן עניינים
פרק 1: מבוא 3
1 .1       הצגת הארגון –.3
1 .2       הבעיה העסקית -..3-4
1 .3       שאלות המחקר -…4
1 .4       מטרות המחקר וחשיבותן –4
פרק 2: רציונל המחקר …5
1 .2 סקירת ספרות –5
א.         שביעות רצון מאיכות השרות .5-8
ב.         תפיסת מחיר -.8-10 ג.          נאמנות לקוחות …10-13
2 .2 סיכום הרציונל –13-14
3 .2 מודל המחקר –.משפטים
4 .2 השערות המחקר -.משפטים 5.2 משתני המחקר -…16
פרק 3: מתודולוגיה – שיטת המחקר .17
1 .3 גישת המחקר –.17
2 .3 מערך המחקר –17
3 .3 המדגם …18
4 .3 כלי המחקר –..18-19
5.3 הליך המחקר –19
6 .3 שיטת הניתוח -…19
7.3 מגבלות המחקר -.19-20
8 .3 נגישות למידע -…20 9.3 לוח זמנים –…20 ביבליוגרפיה –21-
5 נספחים .26-29
שאלונים 30-33