תיאור יצירה: קבורתו של ישו, קראווג'יו, 1571-1610

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1736
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

מבוא
היצירה "קבורתו של ישו", Entombment of Christ (תמונה 1) צוירה על ידי קראווג'יו (משפטים71-1610) בשנת  3-1602 ועיטרה את מזבח הקאפלה השנייה מימין בכנסיית סנטה אנה המוקדשת לפייטה ונמצאת בעיר ווליצ'לה. היצירה נושאת תיאור שהיה מוכר באמנות עוד מימי קדם, מיוון ורומא העתיקות שם תיארו על גבי סרקופגים חיילים הנושאים גופת גיבור חזרה משדה הקרב        (תמונה 2).1 קראווג'יו לקח נושא המתואר על ידי כל האמנים האיטלקים הגדולים מאז ג'וטו. הנושא ליצירה הוא סיפור מתוך הברית החדשה וקראווג'יו נותן לו רוח חיים ומתאר אותו בדמויות ראליסטיות ומבטא את כאבן ורגשותיהן באופן היוצר הזדהות אצל הצופה. יצירותיו ידועות בסגנונו האפלולי והכהה, הרקע החשוך שלו זורק את הדמויות לתבליט חד והצבעים הכהים מגבירים את החיות של הציור הכולל, סגנון זה מכונה קיארוסקרו (מאיטלקית, אפלוליות קלה).
בעבודתי אתאר את היצירה "קבורתו של ישו" , אבדוק את המקורות הטקסטואלים והויזואלים ליצירה, ואת זיקתם לדימויים, אנתח את היצירה ואבחן אותה מבחינה איקונולוגית.
יצירה זו של קראווג'יו השאירה רושם על עולם האמנות, היא מן המפורסמות שביצירותיו והיוותה השראה לאמנים אחריו (שכונו הקראווג'יסטים), לאורך העבודה אפרט את הגורמים שבזכותם זכתה היצירה לגדולתה.