מיפוי תפיסות צרכנים לגבי קופות חולים בארץ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2210

תקציר העבודה

זיהוי ומיפוי תפיסות צרכנים לגבי קופות החולים:
קופת חולים מאוחדת בדיקה מקדימה – ראיונות ראיונות העומק בוצעו לשלושה צרכנים של  קופ"ח מאוחדת ושלושה צרכנים של קופות מתחרות.  לראיונות אלה היו שתי מטרות מרכזיות: א. איתור שני המתחרים העיקריים של קופת חולים מאוחדת.
ב. לאתר את התכונות החשובות לצרכנים בקופות החולים ומתוכן לאתר את הערכים והתועלות המקבלים מענה אצל הצרכנים בקטגוריה.
א.                   מתחרים ע"מ לאתר את המתחרות העיקריות לקופ"ח מאוחדת התבקש כל מרואיין למנות את שתי קופות החולים שלדעתו מהוות קופות החולים המובילות בארץ. חשוב לציין כי קיימת אדישות מסוימת בציון הבדלים בין קופות החולים וכי הצרכנים שרואינו לא רואים הבדל רב בין הקופות, ועדיין,   הקופות שנמנו כמובילות בקטגוריה הינן קופת חולים כללית ומכבי. הן הוזכרו כמעט בכל השאלונים כקופות הגדולות והמקצועיות ביותר ולפיכך נתמקד בהן כשחקניות הראשיות בתחום קופות החולים וכמתחרות עיקריות למותג שלנו.
ב.                   תכונות, תועלות וערכים ע"מ לאתר את התכונות, התועלות והערכים העומדים מאחורי בחירת המותגים בקטגוריה, העברנו ראיון מעמיק בשיטת הסילום.  תכונות המרואיינים נשאלו שאלות שאפיינו את רשימת התכונות החשובות להם בתור צרכנים בקטגוריה. (שאלות לדוג' – אילו פרמטרים חשובים לך בבחירת קופת החולים, אנשים מחפשים בקופת החולים -) . התכונות שהוזכרו היו:
סניף בקרבת הבית, מקצועיות הרופאים, קביעת תור מהירה, משך המתנה קצר לרופאים במרפאות, שירותים מיוחדים, שירותי מינהל ברמה גבוה, טיב השירות ולווי הריון. מכיוון שקופות החולים אינן נבדלות זו מזו במחיר, הרי שהבידול נוצר באמצעות התכונות שהוזכרו לעיל (או באופן בו הקופות נתפסות ביחס לתכונות אלו). חשוב לציין כי ישנם צרכנים רבים שייכים –