שאלות מוסריות במחקר הנדסה גנטית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4088
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

הקדמה
3 הנדסה גנטית- רקע מדעי
3 שיבוט
4 השימוש בתאי גזע עובריים לצורכי מחקר רפואי 5
יישומים אפשריים של חקר תאי גזע עובריים
6 5.1   השלכות חיוביות
6 5.2   חסרונות וחששות פוטנציאליים 7
עמדת היהדות 9
השכפול הגנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותיות – הסדרים ותחיקה בעולם ובישראל
1 0 היבטים אתיים
1 1
סיכום ודיון
1 3
ביבליוגרפיה
1 4
מוסר בהנדסה גנטית תוכן עניינים
בעבודה המוגשת העליתי נושא השנוי ביותר במחלוקת, בתחום הנדסת אנוש גנטית המוגדרת כהנדסה גנטית של בני האדם על ידי שינוי גנוטיפים שלהם לפני הלידה והצגתי בקצרה היבטים מוסריים, משפטיים וחברתיים שהנושא מעלה. העבודה  כיוונה למתן מענה על שאלת המחקר -אם התועלות של התערבות גנטית בבני אדם עולה על חסרונותיה ומכאן אם יש להמשיך מפיתוח הנושא למרות הבעיות המוסריות והאתיות  שהוא מציף.
תחום הנדסת אנוש גנטית, ובו הנדסה גנטית של בני האדם על ידי שינוי גנוטיפים שלהם לפני הלידה, הוא נושא השנוי ביותר במחלוקת. הגנוטיפ הוא הצופן הגנטי של הפרט לגבי אופי מסוים ושינוי גנוטיפים לפני הלידה נעשה בעזרת שליטה על תכונות הפרט לאחר לידתו.
הקדמה המדעית מעוררת בשנים האחרונות, בצד התקוות, לא מעט סוגיות שנויות במחלוקת ואחרי שאלת השיבוט, שהוצאה במדינות רבות אל מחוץ לחוק, הגיעה שעתו של התינוק המעוצב.
עבודה זו  תדון בנושא שנוי במחלוקת זה , ולאחר הסבר קצר שלו, תציג את יתרונותיו וחסרונותיו וכן היבטים מוסריים, משפטיים וחברתיים והיבט יהודי שהוא מעלה.
שאלת המחקר שתועלה תבחן אם קדמת המדע המאפשרת התערבות גנטית בבני אדם מועילה ואף תועיל בעתיד לאנושות  עד כי יש להמשיך בה או שמא יש לחדול מפיתוח הנושא משום הבעיות המוסריות והאתיות  שהוא מציף.