קשר בין שחיקת עובדים שביעות רצון ומחויבות ארגונית בבזק.
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | בזק, מחויבות ארגונית, עזיבה, קשר, שביעות רצון, שחיקת עובדים |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 5011 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
שחיקת עובדים שביעות רצון ועזיבה-מוקד 199 בזק במוקד
1 99 של שירות הלקוחות של בזק קיימת בעיה של תחלופת עובדים בגלל תנאים לא הולמים , תסכול , יחס לא הוגן שכר לא מתגמל ועוד . הגורמים העיקריים לתחלופה ולחוסר המחויבות של העובדים הוא חוסר שביעות רצון ושחיקה בקרב רוב עובדי הארגון . בעיה זו של תחלופת עובדים בארגון גורמת נזק רב לבזק בשל הפסד כספי רב .
הצורך בהדרכת עובד חדש עד לרגע שהוא עובד באופן עצמאי ומקצועי גורם לבזק השקעה רבה וזמן יקר .
ולהוכיח את השערות המחקר :
1 .
קיים קשר שלילי בין שביעות רצון העובד לבין כוונות העזיבה שלו .
2.
קיים קשר חיובי בין שחיקת העובד לבין כוונות העזיבה שלו . המחקר כלל מדגם של 35 עובדים מכלל עובדי מוקד
1 99 בחיפה . כלי המחקר היה שאלונים שחולקו לעובדים ולאחר מספר שעות הוחזרו לידי החוקר . הנתונים הודפסו ועובדו לצורך קבלת ממצאים . הממצאים אוששו את השערות המחקר . ניתן לומר כי קיים קשר חזק בין שביעות רצון ושחיקה לבין מחויבות ארגונית . ההנהלה צריכה לערוך שינויים רבים בתוך הארגון ובפרט במוקד 199 על מנת לשנות, לייעל ולהקטין את כוונות העזיבה של העובדים ובכך לדאוג למחויבותם כלפי הארגון , העלאת שביעות רצונם והרגשתם הכללית . יש לתת לעובד תנאים מתאימים לעבודה על מנת למנוע את שחיקתו .
לשנות את יחס הממונים , לשנות את תנאי העבודה , לתת אפשרויות קידום לעובדים על מנת שירגישו ביטחון בעבודתם ולא ירצו לעזוב .
תוכן עניינים
1 . תקציר 3
2 . מבוא 5
2 .1 הצגת הארגון והבעיה הנחקרת בחברת בזק. 5
2 .2 תאור הבעיה בחברת בזק.
6
2 .3 בעיה עיסקית. 7
3 .
מטרות המחקר וחשיבותן. 8
3 .1 שאלת המחקר – מטרה אקדמית.
3 .2 חשיבות המחקר מטרה יישומית.
4. סקירת ספרות. 9
4 .1 סקירה תמציתית. 9-10
4 .1.1 שביעות רצון.
4.1.2 שחיקה.
1 1-12
4 .1.3 מחויבות ארגונית. 13-14
** הקשר בין שביעות רצון בעבודה ומחויבות ארגונית. משפטים ** הקשר בין שחיקה ומחויבות ארגונית.
1 6
4 .2 רציונאל המחקר. 17
5.
משתני מחקר והשערות.
1 8-19
5.1 משתני המחקר והגדרות נומינליות ואופרציונליות.
5.2 השערות המחקר.
6. שיטת המחקר.
2 0-21
6 .1 מערך המחקר.
7. מגבלות המחקר.
2 2
7.1 המגבלות.
7.2 כיצד להתגבר על המגבלות.
** שאלונים
2 3-26
8 .
ביבליוגרפיה.
2 7-28