קשר בין שחיקת עובדים שביעות רצון ומחויבות ארגונית בבזק.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 5011
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

שחיקת עובדים שביעות רצון ועזיבה-מוקד 199 בזק במוקד
1 99 של שירות הלקוחות של בזק  קיימת בעיה של תחלופת עובדים בגלל תנאים לא הולמים , תסכול , יחס לא הוגן שכר לא מתגמל  ועוד . הגורמים העיקריים לתחלופה ולחוסר המחויבות של העובדים הוא חוסר שביעות רצון ושחיקה בקרב רוב עובדי הארגון . בעיה זו של תחלופת עובדים בארגון גורמת נזק רב לבזק בשל הפסד כספי רב .
הצורך בהדרכת עובד חדש  עד לרגע שהוא עובד באופן עצמאי ומקצועי גורם לבזק השקעה רבה וזמן יקר .
ולהוכיח את השערות המחקר :
1 .
קיים קשר שלילי בין שביעות רצון העובד לבין כוונות העזיבה שלו .
2.
קיים קשר חיובי בין שחיקת העובד לבין כוונות העזיבה שלו . המחקר כלל מדגם של  35 עובדים מכלל עובדי מוקד
1 99 בחיפה .   כלי המחקר היה שאלונים שחולקו לעובדים ולאחר מספר שעות הוחזרו לידי החוקר . הנתונים הודפסו ועובדו לצורך קבלת ממצאים . הממצאים אוששו את השערות המחקר . ניתן לומר כי קיים קשר חזק בין שביעות רצון ושחיקה לבין מחויבות ארגונית . ההנהלה צריכה לערוך שינויים רבים בתוך הארגון ובפרט במוקד 199 על מנת לשנות, לייעל ולהקטין את כוונות העזיבה של העובדים ובכך לדאוג למחויבותם כלפי הארגון , העלאת שביעות רצונם והרגשתם הכללית .  יש לתת לעובד תנאים מתאימים לעבודה על מנת למנוע את שחיקתו .
לשנות את יחס הממונים , לשנות את תנאי העבודה , לתת אפשרויות קידום לעובדים על מנת שירגישו ביטחון בעבודתם ולא ירצו לעזוב .
תוכן עניינים
1 .  תקציר                                                                                 3
2 .  מבוא                                                                                    5
2 .1  הצגת הארגון והבעיה הנחקרת בחברת בזק.                                    5
2 .2  תאור הבעיה בחברת בזק.                                                                
6
2 .3  בעיה עיסקית.                                                                                   7
3 .
מטרות המחקר וחשיבותן.                                                  8
3 .1  שאלת המחקר – מטרה אקדמית.                                                    
3 .2  חשיבות המחקר מטרה יישומית.
4.  סקירת ספרות.                                                                   9
4 .1  סקירה תמציתית.                                                                            9-10
4 .1.1  שביעות רצון.
4.1.2  שחיקה.                                                                                        
1 1-12
4 .1.3  מחויבות ארגונית.                                                                         13-14
** הקשר בין שביעות רצון בעבודה ומחויבות ארגונית.                           משפטים ** הקשר בין שחיקה ומחויבות ארגונית.                                               
1 6
4 .2        רציונאל המחקר.                                                                   17
5.
משתני מחקר והשערות.                                                       
1 8-19
5.1  משתני המחקר והגדרות נומינליות ואופרציונליות.
5.2  השערות המחקר.
6.  שיטת  המחקר.                                                                   
2 0-21
6 .1  מערך המחקר.
7.  מגבלות המחקר.                                                                 
2 2
7.1  המגבלות.
7.2  כיצד להתגבר על המגבלות.
** שאלונים                                                                              
2 3-26
8 .
ביבליוגרפיה.                                                                        
2 7-28