יחב"ל, סמסטר ג2011

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2020
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תקציר ממ"ן 14, ביחב"ל – סמסטר ג2011
חומר הלימוד לממ"ן: פרקים 12 13 14 משפטים 16
קיבלתי במטלה 84.
בהצלחה לכולם! ממן 14 – שאלה 1:
לאורך כל ההיסטוריה, המאה ה-20 נחשבת כ"פורצת דרך" בתחומים רבים אשר קידמו ופיתחו את האנושות לקצה היכולת שלה. אחד התחומים העיקריים והמשמעותיים שהמאה ה-20 העצימה, בגלל התפתחות של תרבויות רבות זאת המלחמה, הסיכסוך. לפי מידע שקיים באינטרנט, במאה ה-20 היו קיימים כ-200 סיכסוכים מלחמות בין עמים, צבאות ופלגים שונים שבהם נפגעו בצורה כזאת או אחרת קרוב לחצי מליארד בני אדם ובנתון זה לא הוזכרו סיכסוכים פנים ארציים קטנים. מלחמת העולם ה-II יצרה אופי חדש למלחמות בעולם, נוצר סדר עולמי חדש שבו מדינות "גבוהות" אינן נכנסות לעימות עם שכנותיהן (ניתן לראות את השקט ששורר באירופה) ואילו מדינות "נמוכות" באפריקה, לצורך העניין נמצאות בעימות מתמשך לאורך שנים.
ניתן לבחון את התאוריות בדבר הסיבות לפרוץ של סיכסוכים ואו מלחמות ב-3
דרגות ניתוח:
                              
1 .           רמת היחיד: ריאליסטים טוענים כי בני אדם, בטיבעם הם שורדים. האדם נולד עם גן ההישרדות, התקופנות, האלימות שטבועה בו. ליבאלים אומרים כי העולם, מה שהאדם קולט, שומע, רואה מביאה אותו להתנהגויות אלימות, בגלל שהעולם לא יכול להציע לכולם את אותו הדבר ובכמות שווה ומספקת לכן – יש מלחמות.
רמת מדינה: התיאוריה מדברת על שני הסברים: מדינות שקיים בהם משטר דמוקרטי שוחר שלום, מאידך-