סגנונות ניהול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2049
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תרגיל אישי עליך לאסוף נתונים מארגון מוכר/ נגיש לך. חשוב שהארגון יהיה גדול מספיק ויהיו בו מספר אנשים בדרג ניהולי. נתונים אלו ישמשו לצורך הגשת עבודה באחד משני הנושאים הבאים (נא ציין/י בגוף התרגיל במפורש את הנושא בו בחרת).
סגנון הניהול של שני מנהלים בארגון אותו בחרת. עליך לפרט את מאפייני הסגנון (על פי מודל של סגנונות ניהול) ולהעריך את מידת האפקטיביות של כל סגנון, מבחינת השגת התוצאות הארגוניות הרצויות.
2.  שיטות הנעת העובדים (קידום רמת המוטיבציה) אותן נוקטים שני מנהלים בארגון. עליך לפרט   את השיטות (בהסתמך גם על חומר תיאורטי ביחס להנעת עובדים), ולהעריך את מידת תרומתן להשגת התוצאות הארגוניות הרצויות.
פורמט ההגשה המומלץ תיאור הארגון שבמוקד העבודה מבחינת : יעוד הארגון, מבנה ארגוני, מספר עובדים, פרישה גיאוגרפית, ההיסטוריה של הארגון ודרכי התפתחותו.
שיטת איסוף הנתונים.
מענה על שאלה 1 או 2 תוך תיאור תפקידו הפורמאלי של כל מנהל אותו בחרת לתאר.
רשימה ביבליוגראפית.
מספר המילים המומלץ לסעיפים  1-3: משפטים00 מילים.
המחלקה לשיווק טכנולוגי,  תשע"א "סגנונות ניהול" תאריך הגשה: 26/12/2010 "בנק הפועלים בע"מ" נוסד בשנת 1921 על-ידי המוסדות המרכזיים של היישוב באותה עת,  ההסתדרויות הציונית והכללית של העובדים העבריים בארץ ישראל. בשנות קיומו פיתח הבנק רשת סניפים ופעילות בנקאית מסחרית ענפה בכל  תחומי הבנקאות. הבנק מספק מגוון רחב של שירותים בנקאיים ופיננסיים ללקוחותיו בארץ ובעולם הן באמצעות סניפים, נציגויות וחברות-בת והן באמצעות קשרים עם למעלה מ-2,400 בנקים ברחבי העולם. במקור, ייעוד הבנק היה לשרת את פועלי ישראל ולפתח את תחום העבודה בארץ, ועם השנים צמח ונהיה בין המרכזיים בשוק.בעקבות משבר הבנקים בתחילת שנות השמונים הולאם הארגון ובעלת השליטה בו הייתה המדינה. באמצע שנות התשעים מכרה המדינה את גרעין השליטה לקבוצת אריסון-דנקנר שמחזיקה בו עד היום. מלבד המטרות הפיננסיות שם הארגון בראש מעייניו את ערך היציבות, וזאת על מנת לשמר את מעמדם בקרב לקוחותיהם. הדבר בא לידי ביטוי בפיתוח שירותים ומוצרים בנקאיים (בגישת"Shared Value" ), ניהול יעיל ורגיש של העובדים ותרומה לקהילה ולסביבה.
בראש המבנה הארגוני (נספח 1) של הבנק עומד הדירקטוריון אשר מפקח יחד עם הועדות השונות את פעילות הבנק. הדירקטוריון כפוף ל"מפקח על הבנקים", שבראשו עומד נגיד בנק ישראל, ותפקידו להגן על הצרכן, דהיינו, על לקוחות הבנקים. תחת הדירקטוריון נמצא המנהל הכללי הראשי של הבנק אשר ממונה באופן פרטני על כלל יחידות הבנק השונות ועל תפקוד המנהלים הבכירים. בבנק קיימות תשע חטיבות שונות, כגון מחקר, השקעות, שיווק, ייעוץ משפטי, בנקאות פרטית ובין-לאומית וכו'. לכל חטיבה מנהל המקשר בינה לבין ההנהלה הראשית.
בנק הפועלים, אשר נחשב כיום לבנק הראשון בגודלו בישראל, מעסיק עשרת-אלפים עובדים ורואה את ערך הדאגה לעובד כחשוב בפן הניהולי. ראיה לכך ניתן לראות בסיוע התפקודי והניהולי שמוצע לעובדיו, למשל, פעילויות תחרותיות, סדנאות במגוון נושאים, הטבות וכדומה.
הנהלת הארגון הבכירה מקיימת עם העובדים דיאלוג שוטף, פתוח ובונה בנוגע לחיי העבודה בבנק. דיאלוג זה בא לידי ביטוי באופן עקיף באמצעות ועד עובדים, המייצג את כללם בנושאי שכר ורווחה, ובאמצעות סקרים אודות עמדות העובדים. בנוסף קיים ערוץ ישיר בין העובד להנהלת הבנק אשר מתקיים על ידי פורטל ארגוני, המאפשר קבלת מידע וייעוץ בכל נושא שהוא.
בעבודה זו אתמקד בחטיבה לבנקאות פרטית ובין-לאומית, המחולקת למספר "דסקים", שכל אחד מהם אמון על לקוחות מאזור גיאוגראפי שונה ועובדיו מלוהקים על סמך זיקתם לאזור.
אחקור שני מנהלים בכירים בחטיבה אשר להם כמות עובדים, משימות ותחומי אחריות כמעט זהים ואבדוק האם גישת הניהול זהה גם כן. במחקרי אבסס ממצאי על מידע ביבליוגראפי מחד, ועל ראיונות (נספח 2) אשר קיימתי עם שני מנהלים בכירים בחטיבה הנ"ל ועם עובדיהם מאידך. בראיונות אלה, נשאלו המנהלים על דרכי פעולתם במצבים צוותיים שונים, ועובדיהם אימתו או איששו את הממצאים על-ידי שאלות דומות, בנוסח שונה.