ניתוח מאמר: EyePhone: Activating Mobile Phones With Your Eyes

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1277
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ניתוח מאמר:
EyePhone:
Activating Mobile Phones With Your Eyes Emiliano Miluzzo, Tianyu Wang, Andrew T. Campbell המאמר אותו בחרנו מציע שיטה חדשה לשליטה על מכשירים ניידים בשם EyePhone.
השיטה מאפשרת שליטה "ללא מגע" במכשיר הסלולארי תוך הסתמכות על תנועת העין בלבד לשם קביעת מיקום ההצבעה ומצמוץ המדמה לחיצת בחירה.
ישנן אפליקציות אפשריות רבות לשימוש בטכנולוגיה הנ"ל ובמאמר מוצעות שתי אפליקציות לשימוש בטכנולוגיה זאת והם:
1.      תפריטים מבוססי קשר עין. מעבר לערך מבוצע על ידי הסתכלות לכיוונו ובחירתו מבוצעת על ידי מצמוץ. יכול להיות שימושי במיוחד לאוכלוסייה עם נכויות.
2.      מערכת בטיחות לרכב. המערכת יכולה לשמש כזיהוי להירדמותו של הנהג על ידיי אבחנה בסגירת עיניו או זיהוי הפרעות כאשר הנהג מוריד את עיניו מהכביש.
אם פעם כל מנגנוני התקשורת עם המחשב התבססו על מנגנוני HCI, Human-Computer Interaction, תקשורת בין האדם למחשב, עם התפתחות המכשירים הניידים והשימוש ההולך וגובר בהם הדגש עובר לניתוחי HPI, Human-Phone Interaction, תקשורת בין האדם לטלפון.
ה-HCI מנותח, ברוב המקרים, בתנאי שימוש אידיאליים- כשהמשתמש יושב מול המכשיר בצורה יציבה, ללא תנודות וללא הפרעות כגון רוחרעשים ועם חיישנים יעודים ויעילים.
HPI, לעומת זאת, אמור להתמודד עם תנאים שלא נלקחים בחשבון ב-HCI כגון: עוצמות עיבוד נמוכות יותר, הגבלות זיכרון, סביבה לא יציבה עם תנועות ותנודות, העדר חיישנים יעודים (פריפריות חיצוניות), חשיבות לשמירת חיי סוללה ומנגנוני הפעלה מהירה ללא תלות גבוהה במשתמש.
חשוב לציין, שבמאמר מוצע אלגוריתם בסיסי אשר פותח במקור למחשבים נייחים המשתמשים במצלמות USB חיצוניות. כוח העיבוד של המכשירים הניידים הוא נמוך לאין שיעור לעומת הנייחים וכמו כן איכויות המצלמה ותנאי הסביבה מחייבים להתאים את האלגוריתם לפלטפורמה שלנו.
אלגוריתם ה-EyePhone מורכב מ-4 שלבים: המשך…