הצעת תזה התנהגות ארגונית-הגורמים המשפיעים על עמידה ביעדים והתאמת העובדים ליעדי הארגון

תקציר העבודה

כל הארגונים מעוניינים להעלות את טיב השירות , (Thwaites  & Williams 2006) על מנת לזכות ביותר לקוחות שבעי רצון. לעיתים העלאת טיב השירות הינה כורח המציאות כאשר הארגון עומד בפני הפסדים המאיימים על המשך פעולתו. ישנן שיטות רבות להעלאת טיב השירות, חלק מהן עוסקות בשיפור השירות ע"י העצמת כוח האדם בארגון.
שאלת המחקר בעבודה היא:
איזה גורמים יכולים להשפיע על עמידה ביעדים והתאמת העובדים ליעדי הארגון?
פרק עמוד
1 .      מבוא

1 .1. רקע
על הענף
1 .2. רקע
על הארגון עמוד
1 .3. תאור הרקע לבעיה העסקית עמוד
1 .4. שאלת המחקר עמוד
1 .5. מטרות המחקר עמוד
1 .6. דיסציפלינת המחקר עמוד
1 .7. השערות המחקר
2 .       סקירת ספרות
2 .1. מבוא  ורקע עמוד
2 .2 מיפוי הגורמים לבעיה העסקית עמוד
2 .3 בחירת הגורמים בהם יתמקד המחקר עמוד
2 .4 סקירת הגורמים והקשרים ביניהם עמוד
2 .7 סיכום הסקירה עמוד
2 .8 רציונל המחקר עמוד
2 .9 מודל המחקר עמוד
2 .10 השערות המחקר עמוד
3 .      מתודולוגיה
3 .1. שיטת המחקר עמוד
3 .2. משתני המחקר עמוד
3 .3. כלי המחקר עמוד
3 .4. אוכלוסיית המחקר עמוד
3 .5. מדגם עמוד
3 .6. הצעה לעיבוד הנתונים עמוד
3 .7. לוח זמנים לביצוע המחקר עמוד
3 .8. מגבלות המחקר עמוד
4 .      ביבליוגרפיה עמוד בכדי ליצור ולקדם העצמה בארגון יש ליצור תרבות המעודדת העצמה ולהקים מערכות ותהליכים שלא יגבילו את התפתחות העובדים ושיעודדו אחריות ומחשבה. על ההנהלה ליצור סביבה ארגונית, שתעודד את העובדים ללמוד ולהתפתח, עליה לפעול להעצים אותם, לרווחתם ולרווחת הארגון כאחד. העצמה מושתת על אמונה שלבני אדם יש כישורים ויכולות, וכי הם זקוקים להתנסות ולהזדמנויות כדי להביאם לידי ביטוי והיא ברמת הפרט, והארגון כאחת. מבחינת העובדים העצמה פירושה לחבר אותם למקור של כוח וזהו יכולת ליצור ערכים כדברי חוקרים בתחום, כדוגמת   חוקרים (לאופר, 2000, Martin-Crawford
1 999 ,Thwaites & Williams 2006), עם ההעצמה העובדים  ישפרו תשתפר בהתאם שביעות רצונם ומחויבותם לארגון וכך את איכות עבודתם ולפיכך יש סיכוי טוב כי הם יצליחו בעמידתם ביעדי הארגון שהוצבו לאחרונה על ידי מנהל הבנק החדש המיוחד כאשר הוא מעביר את אלו לידיעתם בסגנון המנהיגות המעצבת.
בצפייה  בתהליכי שינויים בארגונים, רואים עד כמה העצמת העובד ושיתופו בהבנת תהליכים ארגונים מסייעת לרתימתו למשימות השונות.
בפועל, התפתחות והעצמת העובדים יתאפשרו כשהאצלת סמכויות תבוצע בארגון בהתאם למובא ב   Spreitzer et al,(1997),וכן Haksever & Manisali (2000)  וכשבו כל פעולה ניהולית תתרום לתחושה של מסוגלות עצמית של העובד, לתחושת העצמה וכל פעולה המחלישה את תחושת השליטה האישית שלו, תגרום לחוסר אונים ותפגע בתחושת העצמה.
הרציונל בבסיס מחקר זה מבוסס על סקירת ספרות ממנה עולה כי שילוב של סגנון מנהיגות מעצבת, הצבת יעדים ברורים והנחיה על אופן ביצועם תוך העצמת העובדים מביאים לפתרון של בעיה עסקית כזו שנצפתה .
ספרות מקצועית מגדירה את משמעות עמידה ביעדים בהיבט הארגוני, ו Okkonen(2007) Wright & Guan (2004) ,Okkonen et al( 2002) וכן Burke & Smith , (2005)ומדגישה את חשיבות הצבת יעדים לארגון וההתנהלות בהתאם להם , ),Thwaites & Williams2006) ולפיכך, מהלכו של המנהל החדש בהצבת יעדים היה במקומו ונכון.