תחרות על מיסוי בינלאומי של: הון, השקעות והתמודדות ארגון ה- OECD ורשויות המיסוי בישראל, 2010.

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 93
שנת הגשה 2010
מספר מילים 9287
מספר מקורות 44

תקציר העבודה

תקציר:
שאלת המחקר:
כיצד תחרות מס בין מדינות על הון, השקעות זרות עשויה להשפיע בזירה הגלובלית, והאם ניתן להתמודד עם תחרות זו באמצעות ה- OECD וכיצד מתמודדים בישראל?
הקדמה:
תשלום המס הינו מרכיב הכנסה משמעותי ביותר ברמת המיקרו עבור הפרט, וברמת המאקרו עבור כלכלת המדינה. בעבודה זו אסקור את מאפייני המיסוי הבינלאומי על תשואות מהון, השקעות, הכנסות של תאגידים מחוץ למדינת מושבם.
ראשית, אראה מהו מקור ניידות ההון ממדינה למדינה בעידן של גלובליזציה, ואסקור את דרכי ההתמודדות לכך כגון אמנות למניעת כפל מס, שיטת המיסוי הפרסונאלית ועוד. וכן את דרכי ההתמודדות של ארגון ה-OECD וישראל עם מעבר ההון ממדינה למדינה משיקולי מס.
שנית, אבדוק מהו עקב האכילס של תכנון מס בינלאומי, אבחן את האספקטים של תחרות המס.
אנסה לבחון כיצד ארגון ה-OECD  מתמודד עם תחרות המס המזיקה, בעיקר עם מקלטי מס, אלו הצהרות או קווי המדיניות הוא יישם בהתאם לכך וביקורת על כך. בנוסף, ארחיב בנושא תחרות המס על הכנסות מהון, וכיצד מתמודדות הרשויות בישראל עם תחרות המס על הכנסות מהון זר מול המדינות האחרות וכיצד התייחסה לכך הפסיקה. וכן אראה פתרונות בולטים לסיכול תכנוני המס הבינלאומי של חברות ישראליות.
לאחר מכן, אראה מהי הגישה הרווחת בקרב מלומדים שונים בארץ ובעולם לגבי הקשר בין ניידות של הון למיסוי על השקעות זרות ותאגידים, וכיצד הם מאמינים שיש ליישם את המיסוי על הכנסות מהון, השקעות ותאגידים. וכן, ארחיב על הצעתו של פרופ' אבי-יונה לאימוץ נוסחת הקצאה. לבסוף, לאחר שהתחלתי את העבודה מנקודת מבט אובייקטיבית, אביע מהי עמדתי בנוגע להתמודדות ארגון ה-OECD  וישראל עם תחרות המס, תכנון המס ומעבר ההון ממדינה למדינה הנובע משיקולי מס…