אסטרטגיה פיננסית ומידע בחברת בזק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2991
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

טכנולוגיה וסביבת פעילות חברת בזק מתפתחת ומשתנה במהירות ועליה להתאים עצמה במהירות. צרכי המידע של ההנהלה עצומים ותכופים ונחוצה מערכת התומכת בניהול ובקרה על משאבים הלוגיסטיים, משאבי אנוש ,תהליכי רכש ומערכות הפיננסיות לכך יש מענה במערכת  ERP. זו יושמה לפני כמה שנים בהצלחה מסחררת בחברה ומתעדכנת ברציפות לפי הנחוץ.
לפני הקמת מערכות ERP, לאגפים ולמחלקות בארגון היו מערכות מחשב עצמאיות  משלהן, לדוגמא, מחלקת משאבי אנוש , מחלקת תשלומי השכר ,והמחלקה הכספית. כל מערכת מחשב של כל מחלקה הייתה מכילה באופן טיפוסי מידע על אותה המחלקה, ומאחסנת נתונים  רלוונטיים לה כמחלקת שכר המאחסנת מידע על תשלומי השכר. המחלקה הכספית הייתה נוהגת לאחסן עסקאות כספיות עבור הארגון. בכל המערכות היה צריך להסתמך על מערכת של נתונים משותפים בכדי לתקשר אחת עם השנייה. תכנת ERP, בין היתר, שילבה את הנתונים של כל היישומים שהיו קודם שונים לחלוטין. היא הביאה להיעלמות מלאה של בעיית שמירת מידע פרטני והעברתו בין מערכות ושל סינכרוניזציה על פני מערכות שונות. המצב תקנן ,צמצם והתאים בין מספר התכנות הייחודיות שהיו נחוצות בתוך חברת בזק.
כל מדד של יעילות בארגון דורש כי יתקיימו בו מידע פיננסי לחישוב התרחשויות פיזיות וכספיות בארגון, למידע על הסביבה בה הוא פועל ולחישוב רמות היעילות הפיננסיות שכבר בוצעו, (  Burrit & Schaltegger  (2001,. מחלקות הפיננסים בארגון צריכות להעביר מידע לדרגי הניהול כך שאלו יוכלו לעשות בהם שימוש יומיומי ולשלבם בתכנון עתיד הארגון, Burrit & Schaltegger  ((2001.
בבזק משוכנעים כי ERP תספק יתרון לטווח ארוך בשוק תחרותי.
 תוכן העניינים

1 . תקציר
1
2 . תוכן העניינים
1
3 . מבוא – תיאור מערכי ניהול המידע הפיננסי והבקרה בארגון
2
4 . ניתוח צרכי המידע הפיננסי של הארגון ומידת התאמת המערכות השונות לסיפוקם
2 5 . תמצות המאמר בהיבט ניהול המידע והבקרה הפיננסית וההצדקה לבחירתו
3
6 . מידת התמיכה בניתוח ע"י המאמר
4 7 . סיכום , מסקנות והמלצות 5
8 . רשימת מקורות
6 9 . נספחים 7