מחקר על רשת חנויות אלכוהול וניתוח SPSS

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5646

תקציר העבודה

בית הספר למנהל עסקים תואר שני שיטות מחקר בשיווק מחקר בנושא רשת חנויות B WINES מוגש לידי מגישים תאריך: סעיף
1 – מטרת המחקר מטרת המחקר הייתה לבדוק מהם הגורמים המשפיעים על לקוחות לרכוש ברשת חנויות האלכוהול "B WINES" ומדוע הם מעדיפים לרכוש ברשת לעומת חנויות אחרות של אלכוהול. המחקר בודק מהם היתרונות של הרשת ומהן שיטות הפרסום היעילות ביותר שביצעה הרשת, בנוסף המחקר נותן מבט כללי על לקוחות הרשת ומפלח אותם.
סעיף
2 – סקירה ענפית רשת "B WINES" הנה רשת המונה 2 חנויות אלכוהול, אחת במרכז נתניה והשניה באזור התעשיה עמק חפר, בחנויות הרשת מוכרים אלכוהול, שוקולדים איכותיים וסיגרים יחודיים. רשת החנויות הוקמה לפני שנה חצי כאשר הסניף בנתניה היה הסניף הראשון ואילו השני; בעמק חפר הוקם כ-8 חודשים אחריו.
ענף האלכוהול כיום הוא ענף תחרותי ביותר בשל ריבוי המותגים והמוצרים בענף וריבוי היבואנים שהמובילים מביניהם הם "טמפו", IBBLS, "אקרמן", "הכרם", אגת"ד, "החברה המרכזית למשקאות", "פרפקט רנסס", "יקבי רמת הגולן" ו"יקבי כרמל" ומספר גדול של יקבים ויבואנים קטנים.
המוצר המוביל כיום בתחום האלכוהול בישראל הינו הוודקה, שמכירותיה גדלו בעקבות העליה הרוסית בשנות ה-90, המותג המוביל בתחום הוודקה הוא וודקה "פינלנדיה" ואילו מותגים נוספים בארץ הם וודקה "אבסולוט" "סמירנוף" רוסקי סטנדרט" "חורטיצה" "גריי גוס" ועוד .
מוצר נוסף מוביל הינו וויסקי שהמותג המוביל כיום הוא "ג'וני ווקר" ומותגים נוספים הם "גיימסון", "בושמילס" ג'י אנד בי", "שיבאס ריגל" ועוד.
מוצרים נוספים הם בירות, ברנדי, ליקרים, טקילה, וורמוט, אניס ויין. בישראל מעל 2000 יקבים שרובם יקבי בוטיק, היקבים הגדולים כיום  בישראל הם "יקבי רמת הגולן", "יקבי כרמל" "יקבי ברקן" "יקב רקנאטי" "יקב דלתון" ועוד.
כיום לצרכן האלכוהול יש מספר מקומות עיקריים לרכוש מוצרי אלכוהול שהם: חנויות אלכוהול, סופרמרקטים, מכולות ופיצוציות.  עיקר המכירות מבוצעות בחנויות אלכוהול וסופרמרקטים היות ופיצוציות והמכולות הפרטיות מתמחרות את המוצרים בצורה גבוהה בגלל השירות והזמינות שהן נותנות.  לכן  ניתן להניח שהלקוח יעדיף לרכוש מוצרי אלכוהול בחנויות האלכוהול הפרטיות וברשתות המזון כחלק מהקניה של שאר המוצרים לבית.
יתרונותיהן של חנויות האלכוהול על רשתות המזון הגדולות והסופרמרקטים הינו  במספר פרמטרים:
מגוון גדול יותר של מוצרי אלכוהול.
שירות אדיב ומקצועי – לעומת רשתות המזון שאין אדם מקצועי שיכול לעזור בקנייה.
מחירים נמוכים יותר.
ל-2 חנויות הרשת ישנן 8 חנויות אלכוהול מתחרות באיזור נתניה וחדרה, כך שהתחרות עזה, אך הרשת מצליחה ומכירותיה עולות  מחודש לחודש, וקהל הלקוחות גדל לאורך הזמן. יחודיות חנויות הרשת הם המחירים הזולים, השירות האדיב, גודל החנויות (220 מ"ר בנתניה ו-120 מ"ר בסניף באזור תעשיה עמק חפר) שגדול לעומת החנויות המתחרות ומגוון המוצרים שהינו הגדול ביותר באיזור נתניה וחדרה. סעיף
3 – כיסוי מידע…