ג'נוסייד (רצח עם) - - ציון: 100

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 948
מספר מקורות 100

תקציר העבודה

            ממ"ן 14
קורס 10664 – ג'נוסייד שאלות המטלה ענו על שתיים מתוך שלוש השאלות הבאות. ענו בקצרה ולעניין (כשני עמודים מודפסים לכל היותר לשאלה!)   שאלה
1      (50 נקודות) מדוע תמכו האינדיאנים באנגלים ב-1776
ובדרום במלחמת האזרחים? האם ניתן לראות הגיון משותף לשתי בחירות אומללות אלו מבחינה היסטורית?
שאלה 2     (50 נקודות) בעוד שהטיבטים ראו את הסינים כפולש זר הכובש את ארצם, הסינים ראו את עצמם כמהפכנים הנאבקים באליטה מעמדית ודתית מסורתית, המסרבת לוותר  על עמדת הכוח שלה.
ענו בקצרה:
–          אילו טיעונים ניתן להעלות על מנת להצדיק את האופן שבו הטיבטים ראו את הדברים?
–          אילו טיעונים ניתן להעלות על מנת להצדיק את האופן שבו הסינים ראו את הדברים?
–          מה הקשר שבין האליטה המסורתית הסינית (הקיסרות) והאליטה המסורתית הטיבטית?
שאלה
3     (50 נקודות) כיצד ייתכן שככול שארה"ב הפכה דמוקרטית יותר – כלומר קשובה יותר לאינטרסים של האדם הפשוט – כך הדיכוי של האינדיאנים גבר?

2 מאז 1949 דאג השילטון הסיני להשמיד מעל 90% מהתרבות הטיבטית הבודהיסטית. הטיבטים טוענים כי הסינים הינם כובש אשר פלש למדינתם העצמאית ואילו הסינים טוענים כי הם שיחררו עם הנתון לשלטון דתי מעמדי שאבד עליו הכלח ונגוע באימפריאליזם מערבי. ובכן, מי צודק בויכוח הזה, אין תשובה ברורה משום שיש טיעונים לטוכתם של שני הצדדים.
3
"אנו העם של ארצות הברית, במטרה ליצור ברית שלמה יותר, לבסס את הצדק, להבטיח שלום מבפנים, לערוב להגנת הציבור, לקדם את רווחת הכלל ולהגן על ברכות החירות, לנו ולצאצאינו אחרינו, מקבעים ומחילים חוקה זאת לארצות הברית של אמריקה" כך נפתחת חוקת ארצות הברית כפי שנוסחה בשנת 1788. האמריקאים של ימינו מתגאים בפתיחתה של החוקה בה מצויין כי הסמכות לחוקה הינו "העם של ארצות הברית" ולאו דוקא המדינות שבקרבה. אולם נשאלת השאלה, מיהו העם? לפי המדיניות של ארצות הברית מרגע הקמתה ועד להשתלטות על כל השטחים בין החופים, נראה כי רבים הם האנשים החיים בקרבה שלא היו זכאים לזכויות אנושיות אלה כמו השחורים או האמריקאים הילידים (האינדיאנים). לעניין הג'נוסייד שבוצע בילידים בתקופת "המערב הפרוע" הרי ילידים אלה לא זכו ל"שלום, הגנת הציבור, רווחת הכלל וחירות" בלשון המעטה.