סיכום ניהול השיווק

תקציר העבודה

יחידה 1:
מושגי יסוד המשווקים מחפשים פיתרונות עבור הצרכנים לצרכים השונים שלהם. הרעיון הוא ככל שתמצא פיתרון טוב יותר כך תרוויח יותר.
המשווקים:
 המשווקים- מי שמשווק סחורות ומוצרים.
4 P'S מוצר- איזה מוצר להשתמש בחירת שם מותג חדש או קיים  מחיר- בכמה למכור  הפצה-  הסניף הראשון של רמי לוי  בעיר ערבית( בית חנינא), שווקים בינלאומים    גישה ייצורית- מה שצריך זה טכנ' יצור יעילה מוצרים זולים הפצה רחבה. המוצרים האלו ימכור במהירות מה שהלקוחות מחפשים זה זול ובהפצה רחבה. מנהל התפעול הוא האיש מצבי ביקוש ומטלות המשווק:
מצבי ביקוש:
ביקוש שלילי-  רופא שיניים- הפחד מהמחיר מהכאב. ישנה התנגדות לקנות את המוצר או השירות. צריך לנקוט באסטרטגיה של שיווק ממיר פרק 4- מחקר שיווקי פוטנציאל שיווקי- אנו בודקים מהו הפוטנציאל למכירות של המוצר בשוק באמצעות סקר לעיתיים יש פער בין תוצאות הסקר לבין המכירות של המוצר בפועל.
פרמטרים שצריך לבדוק בסקר:
נתח שוק של הפירמה- בשוק שבו אני פועל מול המתחרים האחרים קצב צמיחה של השוק-  אם אתה נמצא בשוק שעולה זה יותר אטרקטיבי