פרויקט גמר הנדסאי תעשייה וניהול יצור ושיווק חברת הפח

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 14280

תקציר העבודה

  0.0 תודות ..עמ' – 1
פרק 1 – דוח מנהלים
1 .1  – כללי …עמ' – 2
1 .2  – תמצית תחומי הפרויקט שנבחנו –..עמ' – 2
1 .3  – תמצית הממצאים והמסקנות .עמ'- (2-7) פרק 2 – מבוא
2.1 – היסטוריה עמ' – 8
2 .2 – רקע על החברה -..עמ' – 9
2 .3 – 4 מחלקות עיקריות של החברה .עמ' – (9-11)
2 .4 – מבנה ארגוני –..עמ' – 12
2 .5 – תהליך קליטת הזמנות מספקים ..עמ' – 13
2 .6 – תהליך הוצאת הזמנות ללקוחות ..עמ' – 14
פרק 3– מודלים שיווקיים
3 .1 מודל PEST -עמ' – (משפטים-20)
3 .2 מודל PORTER עמ' – (21-26)
3 .3 מודל SWOT ..עמ' – (27-30) פרק 3- ניהול מלאי
4 .1 – רקע כללי …עמ' – 31
4 .2 – השאלות המרכזיות בקשר למלאי ..עמ' – 31
4 .3- הצורך בהקטנת המלאי במחסן .(Q*.CH.CP) -עמ' – (32-33)
4 .4 – מודל פארטו .עמ' – 33
4 .4.1  אופן השימוש במודל פארטו .עמ' – 33
4 .4.2  יישום מודל פארטו על מלאי חברת "הפח" –…עמ' – (34-39)
4 .4.3 מסקנות מניתוח פארטו –עמ' – (40-41)
4 .5 טיפול במלאי עפ"י מודל EOQ -עמ' – 42
4 .5.1 מודל שיני מסור (EOQ) –עמ' – 42
4 .5.2 הנחות המודל (EOQ) עמ'-
4 2
4 .5.3 סימני המודל (EOQ) עמ' – 42
4 .6 נוסחאות המודל(EOQ) עמ' – 43
4 .7 יישום המודל על הפריט המוביל בקבוצה A …עמ' – 44
4 .7.1 עלות הוצאת הזמנה .עמ' – 44
4 .7.2 עלות אחזקת מלאי ..עמ' – 44
4 .7.3 נתוני הפריט (מצב קיים) –עמ' – 44
4 .7.4 מלאי ביטחון –..עמ' – 45
4 .7.5 עלות ניהול מלאי במצב קיים -.עמ' – 45
4 .8 מצב מוצע ע"י יישום מודל EOQ לפריט המוביל .עמ' – 45
4 .8.1 חישוב נקודת הזמנה (OP) -…עמ' – 46
4 .8.2 חישוב עלות ניהול מלאי במצב החדש –עמ' – 46
4 .8.3 תיאור גרפי במצב חדש (שיני מסור) –.עמ' – 46
4 .8.4 החיסכון השנתי לפריט המוביל -עמ' – 47
4 .9 טבלת סיכום עלויות ניהול מלאי במצב קיים (קבוצה A) -.עמ' – 47
4 .10 טבלת סיכום עלויות ניהול מלאי במצב מוצע.(קבוצה A ) …עמ' – 48
4 .11 החיסכון המתקבל במצב המוצע (קבוצה(A -עמ' – 49
4 .12 טבלת סיכום עלויות ניהול מלאי במצב קיים (קבוצה B) -עמ' – 50
4 .13 טבלת סיכום עלויות ניהול מלאי במצב מוצע.(קבוצה B) -עמ' – 51
4 .14 החיסכון המתקבל במצב המוצע (קבוצהB) -עמ' – 52
4 .משפטים החיסכון הכללי לאחר ביצוע המודל ( EOQ) …עמ' – 52
4 .16 שיטות טיפול בקבוצה C עמ' – 53
4 .17 השיטה עלייה נמליץ לטיפול בקבוצה C –עמ' – 53
פרק 5 – מדידות עבודה 5.1 רקע על מדידות עבודה ..עמ'- 54
5.1.1 האמצעים הנדרשים למדידת זמנים –…עמ' – 55
5.1.2 טכניקות של מדידת עבודה –עמ' – 55
5.1.3 זמן תקן -עמ' – 56
5.2 יישום חקר זמן בלתי מחזורי על ליקוט הפריטים לפני מערכת        RFID עמ' – 57
5.2.1 טבלת חישוב זמן מדוד רציף… -עמ' – 57
5.3 סיווג אלמנטים עמ' – (58-59) 5.4 חישוב הזמן המוקצב -..עמ' – 60 5.4.1חישוב זמן מוקצב לליקוט 20 פריטים לפני מערכת  RFID ..עמ' – 61
5.5 טבלת חישוב זמן מוקצב לליקוט 20 פריטים אחרי הכנסת RFID –עמ' – (61-62) פרק 6 – איתור ואחסון פריטים מצב קיים
6 .1 ניהול מלאי במצב הקיים …עמ' – 63
6 .2 מטרת המחקר .עמ' – 64
6 .3 חשיבות של ניהול מחסן ואיתור מלאי .עמ' – 64
6 .4 מערכת RFID …עמ' – 65
6 .5 עלות הכנסת המערכת -עמ' – 66
6 .6 מדידות ניהול מחסן ותהליך האיסוף …עמ' – 67
6 .7 טבלת תצפיות איתור -…עמ' – 68
6 .7.1 תצפיות האיתור -.עמ' – 69
6 .8 סיכום -..עמ' – 70 פרק 7 תחזיות 7.1 מהן תחזיות עמ' – 71
7.2 מטרת התחזית –עמ' – 71
7.3 סוגי תחזיות עמ' – 71
7.3.1 שיטות חיזוי סובייקטיביות -..עמ' – 71
7.3.2 שיטות חיזוי אובייקטיביות -..עמ' – 71
7.4 הנתונים הרבעוניים שהתקבלו על הפריט המוביל –עמ' – 72
7.5 גורם עונתיות –…עמ' – 72
7.5.1 טבלת גורמי עונתיות עמ' – 73
7.6 רגרסיה ליניארית -…עמ' – 73
7.6.1 מקדם המתאם -…עמ' – 74
7.6.2 מקדם המתאם מחושב על פי הנוסחא -..עמ' – 74
7.6.3 טבלת עזר לחישוב a & b –עמ' – 75
7.6.4 חישוב שיפוע קו הרגרסיה B -עמ' – 76
7.6.5 חישוב החיתוך עם ציר הY –..עמ' – 76
7.6.6 משוואת הרגרסיה -עמ' – 76
7.6.7 חישוב התחזית למוצר המוביל לשנת 2011 עמ' – 76
7.6.8 חישוב עוצמת הקשר מקדם המתאם –עמ' – 77
7.6.9 טבלת חישובMAD ו- MSE -..עמ' – 77
7.6.10 גרף קו הרגרסיה למוצר (כננת כוח רוקסל לחשמלית) לשנת 2011 –..עמ' – 78
7.6.11  תוצאות הרגרסיה הליניארית לפי עונות …עמ' – 78
7.7 ממוצע פשוט עמ' – 78
7.7.1 הנוסחה לחישוב התחזית (פשוט) עמ' – 79
7.7.2 טבלת ממוצע פשוט וחישובMAD ו- MSE -.עמ' – 79
7.7.3 גרף המתאר את הצריכה בפועל לעומת התחזיות –עמ' – 80 7.8 ממוצע נע (n=2) –..עמ' – 80 7.8.1 הנוסחא לחישוב התחזית (n=2) …עמ' – 80 7.8.2 תחזית הצריכה לפריט עפ"י ממוצע נע (2=n) לשנת 2011 –…עמ' – 81
7.8.3 טבלת ממוצע נע (n=2) וחישובMADו- MSE …עמ' – 81
7.8.4 גרף המתאר את הצריכה בפועל לעומת התחזיות –עמ' – 81
7.9 ממוצע נע משוקלל ((n=2משקליורד 10% –עמ' – 82
7.9.1 טבלה לחישוב המשקלים –…עמ' – 83
7.9.2 תחזית הצריכה לפריט עפ"י ממוצע נע משוקלל משקל יורד 10% (2=n) –עמ' – 83
7.9.3 טבלת ממוצע נע משוקלל (n=2), משקליורד 10% וחישובMADו- MSE –..עמ' – 84
7.9.4 גרף המתאר את הצריכה בפועל לעומת התחזיות –.עמ' – 84
7.10 החלקה מעריכית –.עמ' – 85
7.10.1 החלקה מעריכית 0.8=α –…עמ' – 85
7.10.2 טבלת החלקה מעריכית 0.8 = α וחישובMAD ו- MSE -עמ' – 86
7.10.3 גרף המתאר את הצריכה בפועל לעומת התחזיות –עמ' – 86
7.11 סיכום ומסקנות עמ' – (87-89) נספחים ..עמ' – (90-97) ביבליוגרפיה –.עמ' – 98
פרק 1 – דוח מנהלים
1 .1  כללי הפרויקט בוצע בחברת הפח הממוקמת במושב תימורים. חברת הפח מתמחה ומובילה בייצור , יבוא , יצוא ושיווק מוצרים לתחומי החקלאות והתעשייה, (ציוד לולים, גידור, סטנדים וכדומה).
היום מעסיקה החברה כ – משפטים0 עובדים שכוללים אנשי הנהלה , שיווק , מהנדסים ועובדיי ייצור.

1 .2  תמצית תחומי הפרויקט שנחקרו.
1.2.1       פארטו וניהול מלאי, יישום עיקרון פארטו , חלוקת הפריטים על פי סדר העדפה, יישום מדיניות ניהול ABC , שימוש במודל EOQ  לפריטי  B+A הצעת שיטה לניהול פריטי C.
1.2.2       ביצוע תחזיות על פי מודלים כמותיים שונים, בדיקת עונתיות, התחזית בוצעה  על כננת רוקסל.
1.2.3       ביצוע מדידות עבודה בשיטת חקר זמן בלתי מחזורי ל- 20 הפריטים המייצגים ביותר על מנת להשוות בין מצב קיים לפני הכנסת מערכת RFID  לבין המצב שאחרי הכנסתה.
1.2.4       ניתוח סביבת המקרו והמיקרו של הארגון: מודלPEST, מודלPORTER , ומודלSWOT.

1 .3  תמצית הממצאים והמסקנות מודלים שיווקים.
1.3.1  מסקנות מודל PEST.
בהתאם למודלPEST  ניתן לראות כי הסביבה "החיצונית הרחוקה" מאפשרת פעולה ל "חברת הפח".                                                                                                           פוליטית – אין הגבלות מיוחדות , המצב הביטחוני הוא זמני.                                        כלכלית – המצב הכלכלי מאפשר הגדלת מעגל הלקוחות.                                      חברתית – קיימת מודעות לתחום ייצור כחול-לבן דבר המגדיל את הדרישה.                   טכנולוגית – "חברת הפח", נעזרת באמצעים טכנולוגים ואינטרנט ככלי עבודה מפרסמת באינטרנט , התכתבויות בדואר האלקטרוני ככלי להעצמה וליווי התהליך, ומשתמשת בציוד המתקדם ביותר בענף לייצור לולים סטנדים וכדומה .
1.3.2  מסקנות מודל PORTER.
בהתאם למודל פורטר ניתן להגיע למסקנה כי פלח השוק בו נמצאת חברת "הפח" הוא אטרקטיבי מאוד.
מחסומי הכניסה לענף גבוהים ואילו מחסומי היציאה נמוכים מה שלא מאפשר כניסת מתחרים חדשים בקלות לענף וכך לא צפוי לגדול מספר המתחרים. מצד שני מאפשרת יציאה מהענף בקלות יחסית דבר המאפשר לחברה לצאת בקלות ברגע של הפסדים או מיתון בענף.
לא קיים איום ממשי מצד הלקוחות מאחר והם אינם יכולים להתאגד ולהוריד מחירים בגלל פיקוח ממשלתי אשר קובע מכסות לחקלאים, ולכן מספר הלקוחות אמור להישאר גדול גם בהמשך.
גם מצד הספקים האיום קטן מכיוון שלחברה יש מספר ספקים גדול בארץ ובחו"ל ובנוסף החברה מייצרת לעצמה מוצרי מתכת רבים בעצמה, דבר אשר מקטין אין התלות בספק בודד.
איום המתחרים הקיימים בענף הוא איום שעל החברה לקחת בחשבון באופן רציני למרוט שלחברה מספר קטן של מתחרים והיא בעלת נתח השוק הגדול ביותר, החברות המתחרות מספיק גדולות כדי לנגוס יותר בנתח השוק דבר שעלול להגדיל את התחרות. אך עיקר כוחה של חברת "הפח" הוא בידולה  לעומת המתחרים בניסיון באמינות ובביצועים מהירים. 
1 .3.3  מסקנות מודל SWOT.
לאחר זיהוי ההזדמנויות והאיומים העיקרים יכולה ההנהלה לאפיין את מידת האטרקטיביות הכוללת של העסק:                                                                           בהתאם למודל SWOT ניתן לראות כי ל"לחברת הפח" ישנם חוזקות רבות כגון מוניטין בענף המתכות והלולים,  גב כלכלי רחב, לקוחות נאמנים , ניסיון אישי עשיר וכו' את עיקר חולשות העסק הנובעות מנגישות בעייתית, ומערכות מידע מיושנות את החלק של המערכות מידע נפתור באמצעות מערכת מתקדמת יותר.                                                                                                      את בעיית הנגישות נעלה בפני ההנהלה שתבדוק מה באפשרותה לעשות בנדון,. לחברת הפח קיימות הזדמנויות משמעותיות ביניהן הרפורמה בענף והמכסות.