של קורס מבוא להיסטוריה של המזה"ת - 10109
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | היסטוריה וארכיאולוגיה |
מילות מפתח | 10109, היסטוריה, מבוא, מזהת, סמסטר 2012א |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 2129 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה מספר 12
שאלה
1 :
עם עלייתו לשלטון פעל לכיוון ריכוזיות שלטונו ובתקופה זו החל תהליך מודרניזציה, "התמערבות", כאשר זה היווה בסיס לרפורמות שנקט בהן. ככלל, הרפורמות שהנהיג הסולטאן שינו באופן משמעותי ויסודי את פני האימפריה העות'מאנית, אלה היו בעיקר שינויים טכניים, מנהליים ומשפטיים, ופחות ערכיים תרבותיים. מחמוד ה-2 היה אדם, שהצטיין בתכונותיו וביכולתו לא פחות מאשר מוחמד עלי בן דורו נתינו ויריבו הגדול במצרים. והיטיב לא פחות מן האחרון להבין את הנחיצות בתכנית מקפת לרפורמות , תכנית שבמרכזה הרצון להשיג עוצמה מודרנית צבאית …
1. הרפורמה בחינוך- מקים בית דפוס ומוציא ב ב-1820 את העיתון הממשלתי על מנת ליצור תודעת הקולקטיב והלאומיות בקרב העם. שני בתי ספר כבר היו קיימים בתי ספר להנדסה של הצי והצבא. למרות התנגדות קשה עשה הסולטאן צעד מהפכני ושלח ארבע סטודנטים לפריז. מאוחר יותר הלכו רבים בעקבותיהם. צעד זה בדומה מהרפורמות האחרות של מחמוד נעשה בעקבות תקדים של מוחמד עלי ששלח קבוצה גדולה של –