ניתוח ענף הטלוויזיה המסחרית בישראל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2012
מספר מילים 5695
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

ציון עבודה- 100 עבודה זו נכתבה במהלך לימודי תואר שני במנהל עסקים (MBA) כחלק מקורס אסטרטגיה עסקית.
העבודה סוקרת את ענף הטלוויזיה במסחרית בישראל וכוללת את הפרקים כדלקמן:
מאפיינים נוכחיים של ענף הטלוויזיה המסחרית בישראל. 2
ניתוח הכוחות המרכזיים אשר יובילו את ענף הטלוויזיה המסחרית לשינוי בחמש השנים הקרובות.. 4
ניתוח הכוחות התחרותיים בענף הטלוויזיה המסחרית על פי מודל חמשת הכוחות של פורטר. 8
ניתוח גורמי המפתח להצלחה (KSF) בענף  בהווה ובעתיד. 17
ניתוח אטרקטיביות הענף בהווה ובעתיד. 20 ביבליוגרפיה   מאפיינים נוכחיים של ענף הטלוויזיה המסחרית בישראל קטגוריות תפעוליות בענף הטלוויזיה המסחרית בישראל פועלות מספר קטגוריות תפעוליות אותן נפרט:
מפיקי התוכן:
מפיקי התוכן יוצרים את התוכן עצמו תוך התקשרות עם כלל בעלי המקצוע הרלבנטיים (כגון: במאים, תסריטאים, צלמים ושחקנים), רוכשים או שוכרים את מתקני ההפקה וציוד ההפקה ואחראיים על כל ההיבטים הניהוליים של ההפקה (לרבות שיווק, מימון וכיו"ב).
מפיקי הערוצים: אשר בוחרים את התוכן, בונים לוח משדרים, ממתגים ומשווקים את הערוץ (כיום רק באמצעות חברות הכבלים והלוויין). חלק ממפיקי הערוצים גם מפיקים חלק מהתכנים המשודרים על ידם. משדרים:
אשר רוכשים את הערוצים ממפיקי הערוצים, "אורזים" את הערוצים השונים לכדי חבילות שידורים, ומשדרים אותו לבתי הלקוחות, משווקים את מרכולתם ללקוחות, ואחראים על מתן השירות ללקוחות.
ספקי תשתית:
מספקים את התשתית עליה מועבר התוכן מחצרם של המשדרים אל בית הלקוח.
מתחרים בענף הטלוויזיה המסחרית בישראל פועלים ארבעה מתחרים עיקריים אותם נפרט:
חברת YES: חברת YES הוא המותג של חברת DBS (חלק מקבוצת בזק) המספקת שירותי תשתית ותוכן בטלוויזיה באמצעות הלוויינים עמוס 2 ועמוס 3.
נכון לשנת 2011  סיפקה החברה שירותים ל-571 אלף מנויים ונחשבת לחברה עם נתח השוק השני בגודלו בענף העומד על כ- 37%.
חברת HOT:
חברה הידועה במותג HOT, היא חברת תקשורת ישראלית המספקת שירותי טלוויזיה בכבלים, תשתית אינטרנט בכבלים וטלפוניה קווית. החברה נמצאת בשליטת קבוצת אלטיס. נכון לשנת 2011 עומד מספר לקוחות הטלוויזיה של החברה על כ-890 אלף , נתח השוק של החברה עומד על 63%. חברת עידן פלוס: מערך עידן פלוס (DTT) שייך לחברת ארז תקשורת ומספק את שידורי שלשת הערוצים הבסיסיים 33,99,01 ושני הערוצים המסחריים 2,10 בעזרת ממיר דיגיטאלי וללא דמי מנוי חודשיים, חברת עידן פלוס הינה חדשה יחסית בענף הישראלי וטרם בוצע מחקר נתח שוק אפקטיבי לחברה זו, אך מוערך כי עם סיום כניסתה נתח השוק שלה יעמוד על כ- 10%.
הערוצים המסחריים:
הערוצים המסחריים במדינת ישראל החלו את פעולתם החל מראשית שנות התשעים. הערוצים המסחריים נשקלים כמתחרים עצמאיים בענף הטלוויזיה הרב ערוצית, מכיוון שמקור המימון של ערוצים אלה הינו על ידי שידורי פרסומות, כאשר קליטתם הינה חופשית וללא דמי מנוי ו/או התחייבות לחברות הכבלים והלווין. הערוצים המסחריים כוללים את ערוצי 2,10,24,9 ו-21.
ערוצים מסחריים חסרי תשתית עצמאית, לכן נתח השוק שלהם נמדד בעזרת מדד צפייה (רייטינג) העומד כיום על כ- 48% בשעות שיא ונובע בעיקרו תודות לצפייה מרובה של צרכני ישראל בתכניות אקטואליה וספורט. –