שוק המים בסין
מוסד לימוד | המכללה האקדמית נתניה |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | מים, סין, שוק, שוק המים בעולם, שיווק |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 5645 |
מספר מקורות | 7 |
תקציר העבודה
שוק הטיפול במים בסין הוא השוק הצומח ביותר בעולם בתחומו. שוק תעשיית המים בסין אמנם גדול אולם האתגר עבור החברות הישראליות להשתלב בו גדול יותר.
הקושי הגדול בהשתלבותן של חברות ישראליות בפרויקטים בתחום המים בסין נובע מהעדיפות שמקבלות חברות מקומיות במכרזים המקומיים והחיסרון לגודל המאפיין בדרך כלל את החברות הישראליות. חסרון זה מנע ממרביתן להקים אופרציה תפעולית גדולה בסין, לצבור את הניסיון המקומי הנדרש, לטוות את הקשרים הנחוצים ולהבין את התרבות העסקית המקומית ההכרחית גם להצלחה העסקית. כל אלה נדרשים כדי להתמודד בהצלחה על מכרזים גדולים בסין בכלל ובתחום תעשיות המים בפרט. לא מדובר רק במשאבים חומריים גדולים הנדרשים לצורך זה אלא גם ובעיקר מציאת השותפים המתאימים להתמודדות במכרזים.
בעבודה זו נסקור את שוק המים העולמי,שוק המים בסין, נעמוד על יתרונות וחסרונות של מ"י בכניסה לשווקי המים הבינלאומיים, נסביר מהו מיזם משותף בדגש על הבדלי תרבות ופערי התרבות בין סין למערב ונציג דוגמא של כניסת חברת שטראוס מים לשוק המים הסיני.