התעללות מינית בילדים והשלכותיה כאשר הם בוגרים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 9793
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תקציר – התעללות מינית בילדים והשלכותיה כאשר הם בוגרים עבודה זו בודקת את השפעת התעללות מינית בילדים כאשר הם מתבגרים. מצ"ב המבוא ותוכן העניינים.
הציון בעבודה זו היה 95
מבוא
-ילדים רבים בארץ ובעולם סבלו ועדיין סובלים מהתעללות מינית, המספרים המדויקים אינם ידועים ואולי אף לא יוודעו לעולם. אך ברור לכל מי שעוסק בנושא כי גם אותם אלפי מקרים המדווחים מדי שנה בישראל לרשויות שונות, אינם אלא קצה הקרחון של בעיה קשה ורחבת היקף. מעבר למספרים היבשים מסתתרים ילדים הנפגעים בגופם ובנפשם ולעיתים קרובות הם נושאים עימם את הסוד ואת הצלקות אל תוך בגרותם כצל נורא המעיב על חייהם למשך שנים רבות.
לאחר שנפרץ קשר השתיקה, גבר בשנים האחרונות העיסוק בנושא התעללות מינית הן בספרות המקצועית והן בעיתונות הציבורית. התעללות מינית היא תופעה שכיחה ביותר המקיפה תרבויות, מופיעה בכל שכבות החברה ופוגעת בשני המינים.
על-פי הערכות שמרניות המבוססות על מחקרים שנעשו בעולם המערבי, אחת מכל חמש נשים באוכלוסיה הכללית מדווחת כי עברה התעללות מינית במהלך ילדותה, בעוד שאחד מכל שבעה גברים מדווח על היותו קורבן לסוג כלשהוא של פגיעה מינית במהלך ילדותו. שיעור הנפגעים בקרב האוכלוסיה הנזקקת לשירותים פסיכיאטריים גבוה יותר מאשר באוכלוסיה הכללית – מעל 50%, דבר המרמז של קשר סיבתי בין פגיעה מינית לפסיכופתולוגיה (בלייך וזליגמן, 2002).
לפגיעה מינית בילדים יש השלכות מיידיות. היא עלולה להיות חוויה טראומטית, ובשל כך להשפיע על כל תחום בחייו של הילד הנפגע ועל מהלך התפתחותו התקינה. יחד עם זאת, ההשפעות אינן מוגבלות לתקופת הילדות, השלכות הפגיעה על תקופת הבגרות עלולות להיות קשות ולפגוע בהיבטים שונים של תיפקוד האדם הבוגר: תיפקוד חברתי, מיני, קוגנטיבי, ויסות רגשות ודחפים, דימוי וערך עצמי, שינה ועוד. כמו-כן, היא עלולה לגרום להתהוות של פסיכופתולוגיה בבגרות, בעיקר הפרעה בתר-טראומטית, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעת אישיות גבולית, הפרעה סומאטופורמית, דיכאון והתמכרות לסמים (שם).
בקרב החוקרים קיים ויכוח בהקשר לחלוקת הנזקים השונים כתוצאה מההתעללות המינית. אחדים מגדירים "השפעות לטווח קצר", כהשפעות שמתבטאות אצל הילד תוך תקופה של כשנתיים, ואילו אחרים מגדירים לזמן מוגדר של כשלושה חודשים. בכוונה לא נתחמו ההשפעות לטווח ארוך לזמן מסוים, כיוון שהן יכולות להשפיע תוך מספר חודשים או במשך שנים רבות והדבר משתנה מילד לילד וממתבגר למתבגר. בעבודה זו אסקור את תופעת ההתעללות המינית, תוך תיאורם של הנזקים הנגרמים לקורבן כתוצאה מכך ואנסה לענות על השאלה:
האם התעללות מינית שעובר ילד בילדותו הינה גורם ישיר לפדופיליה בבגרותו?
על-מנת לענות על שאלה זו אתבסס על מחקרים ומאמרים אשר נעשו בנושא זה כאשר השערת המחקר שלי היא: שקיים קשר ישיר בין התעללות מינית בילדות לפדופיליה בבגרות.
תוכן העניינים
הנושא                                                                                                                            עמוד מבוא  – 2-1
פרק 1:
התעללות מינית -… 11-3
            1.1 מודעות לתופעת ההתעללות .. 4-3
            1.2 התעללות מינית – הגדרה -.. 5
            1.3 שכיחותה של התופעה –.. 6
            1.4 מאפייני התעללות מינית -.. 8-6
            1.5 השלכות של התעללות מינית על הילדים –… 11-8
פרק 2:
סוגי התעללות מינית . 21-12
            2.1 אונס … 13-12
            2.2 גילוי עריות –. 13
            2.3 פדופיליה –.. 21-14
                  2.3.1 הגדרה ומאפיינים – משפטים-14
                  2.3.2 שכיחות התופעה -.. 16-משפטים                   2.3.3 סוגים שונים של פדופיליה -… 17-16
                  2.3.4 פדופיליה כחוויה מתקנת –.. 18
                  2.3.5 הסברים להתפתחות הפדופיליה 21-18
פרק 3:
השפעת התעללות מינית בבגרות – — 29-22
            3.1 התעללות מינית בבגרות -. 23-22
            3.2 היחס בין התעללות מינית בילדות לאינטימיות -… —
5 -24
            3.3 בעיות בתפקוד מיני –.. 26-
5             3.4
היחס בין התעללות מינית בילדות לעיסוק בזנות – — 27-26
          3.5 שימוש בסמים -. 28-27
          3.6 הורות לקויה -… 29-28
פרק
4 : דיון ומסקנות –. 31-30 ביבליוגרפיה — 33-32