סמינריון סיום חוק הזנות השבדי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 8299
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

עמוד תקציר
2 מבוא
2
תעשיית זנות-רקע כללי
4 זנות בעיני החוק 5
שיטות חוק עיקריות לטיפול בבעיות הזנות.
5
שיטה אוסרנית (prohibition)
6 השיטה המסדירה (regulation)
6 שיטת ביטול (abolition)
8 רקע
לחוק הזנות השבדי משנת 1999
9
תפיסת הזנות בשבדיה 9
יוזמי ומקדמי החוק בשבדיה
1 0 טיעונים שהועלו בשבדיה בעד ונגד חקיקת
1 1
החוק השבדי –לזנות 1999  "חוק לקוחה של הזונה" או:  The “punter law
1 2
תיאור כללי
1 2
עיקרי "חוק לקוחה של הזונה"
1 3
המודל השבדי של Swedish Prostitution and Trafficking Model
1 3
הרכיבים המרכזיים של המודל ה SPTM
1 3
עיקרי המודל ה SPTM להתמודדות עם בעיית הזנות בשבדיה
1 4
השלכות החוק השבדי משפטים השלכות כלליות בשבדיה משפטים התוצאות הטובות של החוק
1 7
התוצאות הגרועות של החוק
1 8
תיקונים עתידיים לחוק
1 8
סקירה משווה
1 9
השפעת החוק השבדי על השיח הציבורי בעולם
2 3
סיכום ומסקנות
2 5
ביבליוגרפיה
2 7
תקציר העבודה המוגשת בזאת עוסקת באחד מהחוקים שבעיני נתפסים מהחשובים ומהמשפיעים על שמירת כבוד האדם באשר הוא, על מניעת אלימות באופן כללי ועל שמירה וקידום של השוויון בין המינים. החוק בו העבודה תדון הינו חוק המוכר במשפט כ"חוק הזנות משנת 1999 של שבדיה"/ "חוק לקוחה של הזונה" או :The “punter law” "המכונה גם: Act Prohibiting the Purchase of Sexual Services".
 החוק נחקק בשבדיה בחודש ינואר 1999 ומפליל את הלקוחות של הזונות כאשר אין הוא מפליל את הזונות עצמן.בעבודה המוגשת בזאת אבדוק את בסיס החקיקה בנושא זנות ,את הרקע לקבלת החוק השבדי , אציג את עיקרי החוק, אתייחס אל השלכותיו ותוצאותיו,ואערוך סקירה השוואתית קצרה ותמציתית המציגה את המצב הקיים בנושא תחיקת הזנות במספר מדינות נוספות .
מעניינת במיוחד היא העובדה כי דווקא שבדיה,מדינה הידועה בעולם כולו בעקרונות החופש המיני השוררות בה מזה שנים רבות, היא זו שהייתה הראשונה שחוקקה חוק המיועד להגנת האישה העוסקת בזנות ובנוסף מיועד למגר ככל הניתן את היקף התופעה במדינה. ההסבר הטוב ביותר,לדעתי, לכך שחוק זה אמנם התקבל לראשונה בשבדיה,וזאת אף במהירות פרלמנטארית כה רבה,יהיה לצטט את ההסבר שניתן על ידי , Lise Bergh ,השרה לשוויון בין המינים,בשבדיה בשנת
2 004:" אנו רואים ברכישת שירותי מין של נשים על ידי גברים צורה מסוימת של אלימות. אין לדבר כל נגיעה למין". זהו אמנם העיקרון המונח בבסיס החוק. עקרון שמתנגד לאלימות ויוצא להילחם בה. את העבודה אנהל על ידי סקירה ספרותית של מאמרים בנושא  חוק הזנות השבדי משנת 1999 , אתייחס לחשיבותו ולסיבה ,לדעתי, שהוא נחקק דווקא בשבדיה,ואת מידת השלכות החוק על מדיניות כלפי זנות בשיח העולמי בנושא הזנות ובתחיקות חוק בעולם כולו.