שאלה מס’: 1.
התפתחות השריעה:
האסלאם, בדומה ליהדות ולדתות האחרות אינה מבחינה בין פולחן הדתי לבין חיי יומיום. לפיכך השריעה עוסקת לא רק בריטואלים דתיים (פולחן), אלא עוסקת גם בכללים לביצוע פעולות יומיומיות (אכילה, רחצה וכ”ו) ובנוסף עוסקת השריעה בהיבטים רבים: חילוניים, פוליטיים, כלכליים, בנקאות, דיני עבודה, חוזים ועוד. בתחילת האסלאם עניינים אלה היו בידי מנהיג חילוני כמו ח’ליפה, אמיר או מלך אך הם היו מחויבים לפעול במסגרות שהותוו להם ע”י חכמי הדת, שהם היו מוסמכים לקבוע את דיני השריעה. הפרדה מוחלטת בין דת למדינה הוא רעיון בהשראת התרבות האירופית, שהחל להופיע בעולם המוסלמי רק בסוף המאה ה- 19 – רעיון זה מיושם כיום רק בטורקיה.
מילות מפתח | 13, אהל אלחדית, אהל אלראי, איסלם, אל מועאמלאת, אסנאד, החדית', החנבלית האג'מאע, החנפית, המאלכית, המחתסב, השאפעית, חאג', מבוא, מד'אהב, מדינה, מוּפתי, מוחמד, מוסלמים, מכה, ממן, מתן, סונה, פולחן אל - עבאדה, צחאב אלשרטה, קאדי, קוראן, שריעה |
מקצוע/ות | היסטוריה |
מספר מילים | 4493 |
מספר מקורות | 1 |
שנת הגשה | 2010 |