מדיניות עסקית - ניתוח חברת ויסוצקי מודל BSS

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7119
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

תוכן עניינים
חברת תה ויסוצקי 2
מפעל התה.. 2
שיווק והפצה.. 2
שוק התה בישראל. 3
מודל PEST  ניתוח הסביבה החיצונית – סביבת המאקרו 4
סביבה פוליטית משפטית.. 4
סביבה כלכלית.. 4
סביבה תרבותית/דמוגרפית.. 5
סביבה טכנולוגית.. 5
 מודל חמשת הכוחות של פורטר – ניתוח סביבת המיקרו 6
כח מיקוח של לקוחות.. 6
כח  מיקוח של ספקים.. 6
איום כניסה של מתחרים פוטנציאליים.. 7
איום של מוצרים תחליפיים.. 7
תחרות בין ארגונים קיימים בענף.. 8
הסביבה העסקית (מודול SWOT) 9
חוזקות.. 9
חולשות.. 9
איומים.. 9
הזדמנות.. 10 סיכום.. 10 מודל שרשרת הערך – ניתוח הסביבה הפנימית.. 13
לוגיסטיקה נכנסת.. 13
תפעול. 13
לוגיסטיקה יוצאת.. 13
שיווק ומכירות.. 14
שירות.. משפטים מיפוי מגמות השוק. 16
פיתוח מוצרים.. 16
פיתוח מוצרים.. 16
העמקת השוק. 16
שילוב אנכי קדמי 16
מיפוי התחרות.. 17
תחרות בין ארגונים קיימים בענף.. 17
איום כניסה של מתחרים פוטנציאליים.. 17
מיפוי הצרכים של קהל היעד. 18
מודל BSS (Business Strategic Structure) 20 שלב 1 : חזון עסקי ויתרון תחרותי מתמשך. 20 שלב 2 : מדיניות סביבת הפעולה.. 21
שלב 3 : מיצוב. 23
שלב 4 : מדיניות שירותי מוצרים/מדיניות המחרה.. 24
שלב 5 : מדיניות תקשורת שיווקית/מדיניות הפצה.. 28
שלב 6 : מדיניות יחסים/ניהול התהליכים והמשאבים.. 30 מקורות: 32
חברת תה ויסוצקי חברת תה ויסוצקי היא יצרנית ויצואנית התה המובילה בישראל.
החברה נוסדה בשנת 1849 ברוסיה ומשנת 1936, השנה בה הוקם המפעל הראשון בארץ, היא ממשיכה במסורת של ייצור תה מובחר בישראל.
חברת תה ויסוצקי מתחייבת לספק לצרכניה איכות בלתי מתפשרת בכל פרט ופרט ממרכיבי המוצר, התאמת המוצרים לטעם הישראלי וחדשנות בלתי פוסקת.
חברת תה ויסוצקי פועלת בעקביות לקידום תרבות התה בישראל.
"בית התה של ויסוצקי", מהווה דוגמה למקום המציע לקהל הרחב חוויה שלמה של תה וידע מקיף בתחום התה. מפעל התה מפעל התה של החברה נמצא באזור התעשייה בקדמת גליל, והוא המפעל הגדול בארץ לייצור תה. המפעל מצויד במיכון הטכנולוגי המתקדם ביותר בעולם.
במפעל מיוצרים כל סוגי התה וחליטות הצמחים והפירות, הן בשקיקים והן בתפזורת.
ייצור התה מיועד לשוק המקומי ולייצוא לרחבי העולם.
מפעל התה של ויסוצקי נושא תקני אבטחת איכות בינלאומיים גבוהים, ביניהם תקן ISO 9001:2000 ותקן ISO 22000. בנוסף עומד המפעל בדרישות HACCP ובדרישות משרד הבריאות לתנאי ייצור נאותים (GMP). שיווק והפצה חברת תה ויסוצקי מפעילה מערך מכירות מסועף האחראי להפצת מוצרי החברה בכל רחבי הארץ. החברה מפיצה את מוצריה ישירות לחנויות קמעונאיות, מרכולים ורשתות שיווק.
בנוסף, החברה מספקת שירות ללקוחות גדולים כגון: צה"ל, זרועות הביטחון, אל-על ולקוחות מוסדיים אחרים.
חברת ויסוצקי מפעילה מערך שיווק והפצה ייחודי לחברות קייטרינג, בתי מלון, מסעדות, בתי קפה, קיוסקים ומזנונים. סך כל מספר לקוחות החברה עולה על 7,000.
מרכזי מכירות אזוריים של ויסוצקי ערוכים לשרת כל לקוח ברחבי הארץ ונעזרים במערך ניהול ובקרה ממוחשב, במשאיות ורכבי חלוקה. כל מרכז הפצה נתמך במערכת דיווח המקושרת אל מטה החברה בתל אביב באמצעות רשת ניהול ממוחשבת.
חברת ויסוצקי מקיימת קשרי סחר ושיווק ענפים עם מדינות רבות בעולם, ביניהן רוסיה, ארה"ב, אוסטרליה, אנגליה, דרום אפריקה, צרפת ועוד. ­שוק התה בישראל שוק התה בישראל הנו שוק ריכוזי כאשר בראש עומד המותג ויסוצקי עם נתח שוק של כ76% ולאחריו, המותג ליפטון עם נתח שוק של כ14%.
בשנת 2006 השוק חולק למספר קטגוריות כאשר העיקריות הן תה שחור ("רגיל") המהווה 32%, חליטות צמחים עם 22%, תה ירוק עם 14%, תה פירות עם 11% ותה בריאות עם 8%. הקטגוריה  של התה השחור (המסורתית) הנה קטגוריה הנמצאת במגמת ירידה, בארץ ובעולם. הקטגוריות  האחרות ובניהן- חליטות, ותה ירוק נמצאות במגמת עלייה. המתחרה העיקרי של ויסוצקי בשוק התה (החם) הנה חברת יוניליוור- חברה בינלאומית מובילה, בעלת המותג ליפטון. בשנים האחרונות, משקיעה חברת יוניליוור בפרסום ובשיווק ועושה מאמצים מאוד גדולים לחזק את ליפטון ולקחת חלק מנתח השוק של ויסוצקי , בין השאר, באמצעות מבצעים אגרסיביים, כניסה לקטגוריית התה הירוק , והורדות מחירים בתה הצמחים.
שחקניות נוספות בשוק הינן, חברת "בית טבע קל" המשווקת את מוצרי התה של החברה הגרמנית "פומפדור" המחזיקה בכ6.5% מנתח השוק, חברת "פודליין" אשר נכנסה לשוק בשנת 2002 עם קבלת הזיכיון לשיווק והפצת התה האנגלי "טווינינגס" בישראל עם נתח שוק של כ5% וחברות קטנות נוספות "תה ערבה" ותה עדנים" אשר אינה משווקת בישראל.