דמוקרטיות ודיקטטורות - פוליטיקה השוואתית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 95
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3358
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

דמוקרטיות ודיקטטורות: פוליטיקה השוואתית – ממ"ן 15 חובה מבוא:
המדינה שבחרתי בה לעבודתי היא ארה"ב, או בשמה המלא ארצות הברית של אמריקה,  (United States of America) ארה"ב נחשבת לאחת ממעצמות העל מהחזקות בעולם והיא משחקת תפקיד מכריע ביחב"ל, בכלכלה ובביטחון העולמיים שיטת המשטר שמונהגת בה היא דמוקרטיה נשיאותית פדרלית, שמתנהלת על פי החוקה שהתקבלה בשנת 1789.
ארה"ב היא פדרציה ורפובליקה חוקתית המורכבת מ-50 מדינות, רוב המדינות שוכנת במרכז יבשת אמריקה הצפונית, ומחברות בגבול משותף פרט לאלסקה והוואי. בירתה היא וושינגטון הבירה, שפתה הרשמית היא אנגלית והמטבע שלה הוא דולר אמריקאי. נשיאה נבחר בבחירות כלליות, בשיטה שבה האזרחים בכל מדינה מצביעים לנציגי המדינה בחבר האלקטורים. הקונגרס האמריקאי הנו הרשות המחוקקת (ברמה הפדרלית) והוא מורכב משני בתים שחבריהם נבחרים בבחירות אישיות בית הנבחרים, שבו לכל מדינה יש ייצוג יחסי לאוכלוסייתה והסנאט שבו כל מדינה מקבלת ייצוג של שני סנטורים. בראש הרשות השופטת נמצא בית המשפט העליון של ארצות הברית שלו יכולת ביקורת שיפוטית, כלומר, הסמכות לבטל חוקים העומדים בסתירה לעקרונות החוקה. מתחת לבית המשפט העליון ישנה היררכיה של בתי משפט פדרלים לערעורים ובתי משפט מחוזיים פדרלים ומתחתם מערכות המשפט של המדינות השונות. שטחה של ארצות הברית הוא 9.83 מיליון קמ"ר, ואוכלוסייתה, מונה למעלה מ-313 מיליון תושבים. היא אחת מהמדינות המגוונות ביותר בעולם מבחינה אתנית, שנוצר כתוצאה מהגירה רחבת היקף ממדינות רבות. כלכלת ארצות הברית נחשבת לאחת מהכלכלות הלאומית הגדולה ביותר בעולם, והתוצר המקומי הגולמי שלה עומד על למעלה   מ-14 טריליון דולר.
דגל ארה"ב סמל ארה"ב כלכלה מדינית: הכלכלה של ארצות הברית היא כלכלה מעורבת, מבוססת קפיטליזם, גדולה ומפותחת, עשירה באוצרות טבע ורוב שטחיה פוריים. המטבע של ארצות …