עבודה מסכמת בסדנא לכתיבה עיונית ועסקית - שיטות שיווק ופרסום סמויות בישראל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1573
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

פרסום סמוי אשר נקרא גם Stealth Marketing הוא שיטת שיווק אשר מסתירה מקהל היעד את עובדת העברת המסר בתוך התוכן בו הוא מועבר.
השיטה הנפוצה לפרסום סמוי נקראת הצבת מוצר או product placement אשר בה מופיעים מוצרים שונים בהקשרים שונים בתוך תכניות טלוויזיה או בסרטים וזאת על מנת לבסס אותם בתודעת הצרכנים הפוטנציאלים. שיטה זו אמורה להיות טובה יותר עקב ההתחסנות של הצרכנים מפרסום גלוי.
פרסום סמוי שנוי במחלוקת במדינות רבות.
בארה"ב לדוגמא אין רגולציה למעט דרישה כי במהלך התוכנית תופיע הודעה על שימוש בפרסום כזה (יכול להיות גם בסוף התכנית). בארצות אחרות ישנם איסורים קפדניים וחמורים יותר על שימוש בפרסום סמוי במהלך התכניות. השניות במחלוקת נובעת מצד אחד מהשפעה שנתפסת כלא הוגנת על הצרכנים, אך גם מהשפעה על חופש היצירה.
קיימים סוגים רבים של פרסומים סמויים ותחום אחד חשוב שלהם הוא משחקי מחשב. בעולם משחקי המחשב המוצרים משולבים לתוך המשחק בצורה טבעית, כך שמי שמשחק נחשף להם. ההיסטוריה של הפרסום הסמוי החלה בארה"ב, בקולנוע. בישראל החל הפרסום הסמוי בערוץ הראשון עם שקופיות חסות והדגשת מוצרים בתכניות. נראה כי התחום ימשיך לצבור תאוצה ולהתפתח וזאת עקב כניסתן של טכנולוגיות הקלטה דיגיטליות אשר מאפשרות לקהל הצופים להימנע מפרסום מסורתי.
עבודה זו תסקור נושא זה בישראל. העבודה מתחילה בסקירה תיאורטית של מושגים בפרסום סמוי.
לאחר מכן, העבודה תבחן השפעות של צורת פרסום זו, לחיוב ולשלילה. יינתנו דוגמאות לפרסום סמוי בישראל ובעולם. העבודה תסתיים בסיכום הצופה כי הפרסום הסמוי נמצא איתנו על מנת להישאר תוכן עניינים
תקציר מנהלים. 2
1 . פרסום ופרסום סמוי 5
1 .1. מהו פרסום סמוי 5
1 .2. שיטות של פרסום סמוי 5
1 .3. מה אומר החוק. 5
2 . השפעות של פרסום סמוי 6
2 .1. היסטוריה של פרסום סמוי 6
2 .2. השפעות חיוביות של פרסום סמוי 6
2 .3. השפעות שליליות של פרסום סמוי 6
3 . פרסום סמוי בישראל ובעולם. 7
3 .1. פרסום סמוי בעולם – דוגמאות. 7
3 .2. פרסום סמוי בישראל. 7
3 .3. עתיד הפרסום הסמוי 7
4 . סיכום        8
5. ביבליוגרפיה. 9