בפסיכולוגיה התפתחותית, ציון: 100
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות |
מילות מפתח | אמצעי רכישת שפה, בסיס בטוח, גיל הרך, דיבור קנוני, הגייה קדם לשונית, התקרות מחדש, חומסקי, חרדת פרידה, ייצוג סמלי, מאהלר, מגע פסיכולוגי, מרחק אופטימלי, סקינר, פיאז'ה, קביעות האובייקט, שלב האימון, שפת סימנים ביתית, תדלוק רגשי, תפקיד ההורים |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 1467 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
שאלה 1
הדיון בין סקינר לחומסקי נסב סביב חשיבות השפעת הסביבה לעומת התורשה בלמידת השפה. סקינר טען שילדים לומדים לדבר בזכות התניה אופרנטית (חיזוקים מצד ההורים) ומנגנון החיקוי. חומסקי התנגד לגישה זו בטענה …
שאלה 2
סעיף א' ייצוג סמלי הוא היכולת לייצג דבר אחד ע"י אחר. כושר הייצוג הסמלי מופיע בתקופת הינקות (לפי המודל הקוגניטיבי של פיאז'ה, בשלב האחרון של התקופה – התפתחות הייצוג הסמלי מהווה את השיא של התקופה הסנסו מוטורית) ומתפתח בהמשך. הייצוג הסמלי –
שאלה 3
סעיף א' תדלוק רגשי – הוא תוצר החזרה או יצירת קשר של הילד עם הבסיס הבטוח (האם או כל דמות מטפלת עיקרית אחרת) בתקופת הגיל הרך (בשלב הרביעי של מאהלר).
בגיל הרך, הילד יכול להתרחק מהאם ומשתמש בכשריו –