בפסיכולוגיה התפתחותית, ציון: 100

תקציר העבודה

שאלה 1
סעיף א' מיומנות הסיווג מתחילה להתפתח החל מהינקות, כאשר התינוק מגיב תגובה דומה לגירויים מאותו הסוג (כפי שמודגם בספר הלימוד, עמ' 407 – "ילד ינהג בבקבוק באותו האופן").
רק בתקופת הגן, ילד מסוגל לסווג אובייקטים בצורה 'שיטתית' עפ"י תכונות משותפות – בתחילה (בשלב האופרציות הקדם תפעוליות), הוא עושה זאת בהתבסס על מימד סיווג אחד, ובצורה לא עקבית (שיטת הסיווג עשויה להשתנות תו"כ עבודה). …
שאלה
2 וויסות רגשי הוא היכולת לשלוט בהבעת רגשות וכיוונם, לשאת תסכול, לדחות סיפוקים, לשמור על התנהגות מאורגנת וקוהרנטית במצבים של רגשות עזים, ולפעול בצורה מועילה על מנת לפתור את המצב המתסכל ולהתגבר על הבעיה. יכולת הוויסות הרגשי מתחילה להתפתח בתקופת הגן וממשיכה להתעצב בתקופת הילדות, זאת בזכות התנסויות ותרגול של הילד בכשרים קיימים, והופעתם של כשרים חדשים.
הן תוקפנות, והן התנהגות פרו חברתית קשורים בהתפתחות הוויסות הרגשי, מכיוון שבשני המצבים מדובר על קטבים מנוגדים של השימוש (או של …
שאלה 3
סעיף א' התפתחות העצמי בגיל הילדות מתבטאת בכמה מישורים:
–         התפתחות העצמי הפסיכולוגי – מתייחסת לתפיסה עצמית מורכבת יותר הכוללת גם מושגים פסיכולוגיים אבסטרקטיים כגון רצונות ומחשבות, מעבר למושגים המתארים את האדם מבחינה פיזית. התפתחות העצמי …