שיקולים בהעדפת המשא ומתן על פני הליכים אחרים ליישוב קונפליקט

תקציר העבודה

נושא העבודה :
  שיקולים בהעדפת המשא ומתן על פני הליכים אחרים ליישוב קונפליקט תוכן עניינים

1 .  מבוא- הקדמה -.2

2 .  מהו משא ומתן ומהו קונפליקט- ניתוח כללי של ההגדרות המהוות את שאלת המחקר..3-5

3 .  סוגי המשא ומתן וגיבוש אסטרטגיה וטקטיקה -6-10
4 .  בחירת הליך לישוב קונפליקט – דרכים אלטרנטיביות לפתרון סכסוכים – ADR -..11-12
5.  האפקטיביות של סגנונות המשא ומתן השונים ככלל ובעולם המשפטי כפרט – התמקדות         במאמר המרכזי .13-משפטים
6 .  העלות והכדאיות של תהליך המשא ומתן 16-18
7   סיכום -19

8 .  ביבליוגרפיה –.20 מבוא – הקדמה משא ומתן – דרך אחת מיני רבות לפתירת קונפליקטים המצויים בקרבנו, כמעט בכל תחום אשר ניתן להעלות אותו על הדעת , אם כך מדוע לבחור דווקא בדרך זו ?
בעבודה שאציג אפתח ראשית ב-מהו משא ומתן ומהו קונפליקט, מטרתי בדרך זו הינה לנתח את שאלת המחקר שלי לגורמים דרך ניתוח טכני- הגדרתי של כל מילה המהווה את שאלת המחקר.
המילים משא ומתן וקונפליקט הינן המילים המרכזיות בשאלת המחקר ולכן בחרתי להעניק פרק שלם אשר ינסה להציג בצורה הטובה ביותר מהי המשמעות ההגדרתית שלהן. שנית, אנסה לתאר מתי המשא ומתן והקונפליקט מוצאים חיבור משותף ביניהם. בשלב זה לא אגדיר עדיין למה עדיף להשתמש דווקא בשיטת המשא ומתן לפתירת הקונפליקט כיוון שנושא זה יורחב במידה רבה מאוד בפרקים הבאים וכן אין צורך בהרחבה בשלב זה הנועד לעסוק בהגדרות בסיסיות בלבד.
בהמשך, אפתח את נושא המשא ומתן לסוגיו השונים, וכן, בחירת האסטרטגיה והטקטיקה מבין רשימה לא סגורה של אלטרנטיבות אשר כדאי להפעיל כאשר בוחרים משא ומתן מסוג מסוים. יש לציין כי יש נטייה לערבב בין המושגים אסטרטגיה וטקטיקה ולכן אנסה להראות את השוני ביניהם, מתי יהא השימוש בכל אחד מהם יעיל ומהן האופציות העומדות לפנינו בהן נוכל לבחור בשלבי התכנון של המשא ומתן הרצוי.
מכיוון שמטרת העבודה שלי הינה לנתח מדוע נעדיף להשתמש דווקא בשיטת המשא ומתן הרי שראוי לבדוק איזה עוד אלטרנטיבות קיימות על מנת לפתור קונפליקט. מכאן שבפרק השלישי של עבודתי אנסה לבחון את השיטות המובילות כיום בשוק "פתירת הסכסוכים" מלבד שיטת המשא ומתן.
כמו כן, נתבקשנו להעמיד בחלק מכריע של העבודה את המאמר המרכזי. בהתאם לכך בחרתי להקדיש פרק שלם אשר יעסוק באפקטיביות של סוגי המשא ומתן השונים, אשר סובב כולו את מסקנות המאמר הנבחר. חלק זה יציג בפנינו מה האפקטיביות של משא ומתן על סוגיו.
אסיים את העבודה בשאלה טכנית ומהותית כאחד שכל נציג צריך להעמיד למולו לפני בחירת הדרך של משא ומתן לפתירת הקונפליקט, והיא שאלת העלות והכדאיות של הליך זה, אנסה בדרך זו, לברר האם מלבד האפקטיביות של הליך זה יהיה משתלם לשלם את "המחיר" הכספי והנפשי של הבחירה בדרך זו אל מול היעילות והאפקטיביות היכולה לצמוח ממנו.