מבוא לשינוי והתערבות ארגונית-הובלת שינוי, התערבויות ודפוסי מנהיגות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2483
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר עבודת גמר – תיאור וניתוח של שינוי ארגוני מערכתי מתוך הסרט "המבצר האחרון" מטרתה של עבודה זו היא לאפשר לבחון באמצעות מקרה קונקרטי את אופן הובלתו של שינוי ארגוני מערכתי שבוצע בארגונו של אחד מחברי הצוות, תוך בחינת ההיבטים הקריטיים להובלת שינוי אפקטיבי.
מבנה העבודה בעבודה שני חלקים עיקריים: בחלק הראשון תיאור השינוי שבוצע ובחלק השני ניתוח השינוי תוך הסקת מסקנות לגבי אופן הובלת השינוי (בין היתר, מיפוי שדה הכוחות, והשחקנים הרלוונטיים, אסטרטגית ניהול השינוי טקטיקות להתמודדות עם התנגדויות … ועוד)  בהתבסס על התיאוריות הרלוונטיות.
פרק תיאור השינוי כולל את ההיבטים הבאים:
א)     מטרת השינוי; ב)      גורמים פנימיים ו/או חיצוניים שיצרו את הצורך בשינוי; ג)       תתי-המערכות (על פי מודל GD8) שהיו צריכות לעבור שינוי, תוך פירוט ספציפי של השינוי שחל; ד)      בעלי העניין (פנימיים ו/או חיצוניים) שהיו אמורים להיות מושפעים מהשינוי ובאיזה אופן; ה)     קריטריונים/מדדים שנקבעו לבחינת אפקטיביות השינוי; ו)        גורמי התנגדות צפויים ובלתי צפויים לשינוי, תוך פירוט הסיבות להתנגדות; ז)        אופן הובלת והטמעת השינוי; ח)     התוצאות – הישגים ו/או כישלונות בפועל.
פרק ניתוח:
בפרק זה יש הסקת מסקנות על השינוי הארגוני שתואר בפרק הקודם, תוך שימת דגש ספציפית על אופן הובלת השינוי וההתמודדות עם התנגדויות לשינוי, בהסתמך על הספרות הרלוונטית (המשגה). בנוסף, מוצעים תהליכים ונוספים מומלצים מפי יועצים לתהליך השינוי.