שייוק,סלקום,מוצר,פילוח שוק,אסטרטגיית שיווק שיווק מטרה
מוסד לימוד | אוניברסיטת בן-גוריון |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | כיסוי, מיצוב, תמהיל השייוק של סלקום |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 2776 |
מספר מקורות | 13 |
תקציר העבודה
פרויקט ניתוח אסטרטגיה שיווקית של חברת סלקום מי אנחנו? חברת סלקום נוסדה בשנת 1994 ע"י דוב תדמור כ- 8 שנים לאחר תחילתה של פעילות ענף הסלולר בארץ , כיום סלקום בראשותו של עמוס שפירא- מנכ"ל החברה, הינה חברת התקשורת המובילה והגדולה בישראל אשר מתמחה באספקת שירותי תקשורת סלולרים למגוון רחב של לקוחות(אתר פילפילון). סלקום מספקת מגוון רב של שירותים, ביניהם שירותי טלפון סלולרי, שירותי נדידה למנויי החברה בחו”ל, שירותי טלפוניה נייחת ושירותים נוספים בתחומי התוכן, המשרד הנייד וכו', המבוססים על התשתיות הטכנולוגיות המתקדמות של סלקום.
לסלקום 3 מליון לקוחות המייצגים נתח שוק של כ- 36.8% מהשוק הסלולר,לחברה 360 נקודות מכירה וכ- 30 נקודות ומרכזי שירות ברחבי הארץ, 3 מוקדי תמיכה טלפונית הפועלים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, וכ – 4000 עובדים (אתר מייקרוסופט).
חזונה של החברה הינו לנהל את עסקיה בהגינות ובאופן אתי תוך מתן כבוד לשותפיה לעסקים ולציבור לקוחותיה." ברוח זו פועלת סלקום על מנת לפתח מוצרים מתקדמים ואיכותיים ולקדם שימוש אחראי במוצריה, תוך התאמת מוצריה ושירותיה לצרכים השונים של מגוון לקוחותיה" (אתר סלקום+ שיחה עם נציג שירות לקוחות טלפוני ). בדרך להגשמת חזון זה מטפחת סלקום את יעדייה :
שירותיות- בתחום המקצועי- מבטיחה שהלקוח יקבל תשובות מקצועיות אמינות ומוסמכות,בתחום השירות- מבטיחה שירות יעיל, מהיר ונעים ללקוח. מצוינות,איכות ועבודת צוות כאורח חיים- השאיפה להביא ללקוח,הקיים והעתידי, את המוצר והשרות הטובים ביותר וזאת ע"י עבודת צוות בין כל האגפים שבחברה. חתירה לרווחיות מתמשכת- תוצאותיה העסקיות של סלקום, מציבות אותה כמובילת השוק, ומאפשרות לה להשקיע בטכנולוגיות עדכניות ולהתפתח לתחומים חדשים. אמינות ושקיפות- אמינות באיכות מוצריה, בזמינותה וביעילות שרותיה ללקוח. תרומה לקהילה ולאיכות הסביבה- סלקום תורמת דרך קבע לקהילה שבתוכה היא פועלת. מסייעת לגופים שונים להקים פרויקטים לרווחת הציבור,דגש רב מושם על איכות הסביבה, על אנשים בעלי מוגבלויות, תרומה למוזיקה הישראלית – מרכזי הווליום , פרויקט אמץ …
ביבליוגרפיה:
אתר פילפילון, מאמר אודות חברת סלקום – (גישה:
09/06/11) http://www.pilpilon.co.il/%D7%A1%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9D- %D7%90%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%A1%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9D-s-2149.html אתר מייקרוסופט – סיפורי לקוחות – www.microsoft.com/israel/casestudies/Cellcom_EPM.mspx (גישה: 09/06/11) אתר החברה- אתר סלקום www.cellcom.co.il (גישה: 09/06/11) אתר חברת אורנג'- www.orange.co.il (גישה: 09/06/11) אתר חברת פלאפון – www.pelephone.co.il (גישה:
09/06/11) אתר חברת מירס www.mirs.co.il (גישה: 09/06/11) מאמרם של לידר ושות', בית השקעות בע"מ מקבוצת לידר שוקי הון בע"מ – http://ftp5.bizportal.co.il/web/giflib/dindata/analyst/pdf/cellcom101110.pdfkhsr Ynet articles כתבתו של פרופ' א.בן צבי ,מהלך הנאמנות שפרץ את גבולות הסלולר www.hamil.co.il/upload/effie2010/cellcom-masheu.katan.pdf (גישה: 09/06/11) פורטל השיווק הישראלי – www.allmarkseting.co.il/Index.asp?ArticleID=10139&CategoryID=145
ר.רינגל וע.קורן, אתר גלובס, "כיבוש פלח הצעירים מהווה עבור חברות הסלולר בעולם אתגר עסקי-שיווקי", 03/03/08 www.globes.co.il/news/article.aspx?did=668705(תאריך גישה: 09/06/11) אתר משרד התקשורת – מסמכי מדיניות בתחום הסלולר www.moc.gov.il/273-he/MOC.aspx (גישה: 09/06/11) אתר כמה זה – www.kamaze.co.il/%D7%A1%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9D.aspx (גישה : 10/06/11)