סמינריון סיום:הקשר בין מיקום במדרג הארגוני, רמת השחיקה ורמת שביעות הרצון של העובדים לבין אפקטיביות בניהול זמן

תקציר העבודה

הקשר בין מיקום במדרג הארגוני, רמת השחיקה ורמת שביעות הרצון של העובדים לבין אפקטיביות בניהול זמן תוכן עניינים
סקירת ספרות מבוא
אפקטיביות ניהולית ניהול אפקטיבי של זמן מיקום במדרג הארגוני – בכירות הקשר בין מיקום במדרג הארגוני וניהול זמן אפקטיבי:
שחיקה הקשר בין שחיקה וניהול זמן אפקטיבי:
שביעות רצון מעבודה הקשר בין שביעות רמון מעבודה וניהול זמן אפקטיבי:
– שיטת המחקר מערך המחקר המדגם אוכלוסיית המדגם שיטת הדגימה כלי המחקר הליך המחקר שיטת הניתוח ביבליוגרפיה Rodsutti & Swierczek, (2002) מציינים כי לא נמצא מודל אוניברסלי לאפקטיביות ארגונית מאחר ויש צורך לקבוע את המטרות והיעדים של ארגון. הם מבחינים בשתי פרספקטיבות, חיצונית ופנימית. בגישה החיצונית נבחנת האפקטיביות  ארגונית בהיבט של השגת היעדים והמטרות של הארגון, ואילו הגישה הפנימית נבחנת כיכולתו של הארגון להשיג את המשאבים הדרושים בצורה האופטימלית ביותר. (Gorrard,
2 001) רואה בניהול זמן של מנהלים משאב רב ערך ליצירת יתרון תחרותי של ארגונים. הוא מציין כי מרבית הספרות בנושא של ארגונים לומדים בחנה את נושא ניהול הזמן בהיבט של למידה ואילו Gorrad טוען כי למידה הינה רק מפתח אחד ביצירת יתרון תחרותי ואילו המפתח האחר הינו כיצד מנהלים זמן. (גוז,
1 998) טוען כי ניהול זמן מיטבי הוא ניהול על פי חשיבויות ועל פי סדרי עדיפויות, לפעילויות החשובות צריך לפנות זמן בצורה פעילה ועיקשת.
המיקום ההיררכי של העובד במדרג הארגוני על פי הגדרת תפקידו יימדד בשאלון, כאשר העובד יתבקש לסמן את המיקום במדרג הארגוני המתאים לו, ניתן לבחור אחת מארבע רמות, זוטר, ניהולי זוטר, ניהולי ביניים  וניהולי בכיר.
השערות המחקר
1 .       קיים קשר בין מיקום במדרג הארגוני לבין אפקטיביות ניהול זמן של עובדים, כך שככל שהתפקיד בכיר יותר אפקטיביות ניהול זמן גבוהה יותר.
2.       קיים קשר בין רמת השחיקה לבין אפקטיביות ניהול זמן של עובדים, כך שככל שרמת השחיקה נמוכה יותר אפקטיביות ניהול זמן גבוהה יותר.
3.       קיים קשר בין שביעות רצון מעבודה לבין אפקטיביות ניהול זמן של עובדים, כך שככל ששביעות רצון מעבודה עולה אפקטיביות ניהול זמן גבוהה יותר.