התנהגות צרכנים בענף הרכב הדו גלגלי בישראל עבודה כמותית כולל מחקר

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 5841
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

  התנהגות צרכנים מרצה:
חלק א' שוק הרכב הדו גלגלי במדינת ישראל (הנתונים הסטטיסטים בפרק הבא נלקחו מתוך תמהיל שיווק של חברת מטרו ומוצגים אחד לאחד מתוך דו"ח השיווק).
שוק הרכב הדו גלגלי במדינת ישראל, נתון בקונפליקט אדיר בשני העשורים האחרונים, וזאת בשל מספר סיבות מרכזיות. מצד אחד, האקלים הישראלי שנתון לטמפרטורות של מעל 20 מעלות צלזיוס מרבית חודשי השנה עם רמת משקעים נמוכה, תשתיות הכבישים הירודות, בעיית החנייה והתנועה בכניסה וביציאה מהערים הגדולות מדי יום ותשתיות התחבורה הציבורית והיעדר רכבת עירונית, יוצרים תנאים לשוק פורח ומשגשג.
נוסיף את מחירי הדלק שעולים בקביעות (חבית נפט נסחרת בימים אלו ברמה של 100$), כל אלה, הופכים את תפיסתו של הצרכן ביחס לרכב דו גלגלי כרכב ירוק, יעיל וחסכוני, מה שמוביל למצע עסקי חלומי לכל עסקן בענף. מצד שני, נמצאת המדינה אשר הכנסותיה נפגעות באופן משמעותי כתוצאה ממעבר של צרכנים משוק המכוניות לשוק הרכב הדו גלגלי. זו האחרונה, אינה מעודדת את שוק הרכב הדו גלגלי על ידי הטלת מיסוי גבוה במיוחד שנע בטווחים של 40% על קטנועים עד ל- 79% על אופנועים והחל משנת 2009 אף קבעה תעריף גבוה של ביטוחי חובה שיכול להגיע במקרים מסוימים לגובה של כ- 50% ממחיר הקטנוע עצמו.  פרמטרים אלה הופכים לעיתים רכישה של כלי תחבורה שאמור להיות זול, לקנייה יקרה ואף בלתי משתלמת. מהלכים אלו תרמו רבות לכך שישראל נמצאת היום בין השווקים עם יחס רמת מינוע של רכב דו גלגלי מהנמוכים ביותר בעולם המערבי.
גודל השוק גודלו של שוק הרכב הדו גלגלי בשנת
2 011 הינו משפטים,משפטים0 כלים. 91% מהכלים שנמכרים במדינת ישראל הינם קטנועים ו- 9% הינם אופנועים.
בחלוקה לפי נפחי מנוע, 51% מהרכבים שנמכרים הינם בנפח מנוע של 50-1
5 סמ"ק,
3 2% הינם בנפח מנוע של 126-
5 0 סמ"ק, 10% הינם בנפח מנוע של
5 0-500 סמ"ק ן- 7% הינם בנפח של מעל 500 סמ"ק. כ- 75%  משוק הרכב הדו-גלגלי במדינת ישראל מרוכז בגוש דן. מחזור הכספים במכירות כלי רכב דו-גלגליים לשנת 2011 בענף עומד על כ- 750 מליון₪ ובשנת 2008 (שהייתה שנת השיא של הענף), מחזור המכירות של הענף עמד על כמיליארד₪ .
תחרות בשוק…