סמינריון בנושא בחינת סעיף 5(5) לפקודת מס הכנסה (חברת משלח-יד זרה) ותחולתו בהקשר אמנות למניעת כפל מס והמישור הבינלאומי- ציון העבודה-95!!!

תקציר העבודה

תקציר עבודת סמינריון בנושא בחינת סעיף 5(5) לפקודת מס הכנסה בהקשר אמנות למניעת כפל מס, והמישור הבינלאומי:
העבודה תעסוק בבחינת סעיף 5(5) לפקודה, כאשר תחילה נבחן את מהות הסעיף ותוכנו, את מטרות המחוקק בחוקקו את סעיף זה, וכמובן את הגדרת המושג החדש שנולד- "חברת משלח-יד זרה".  לאחר מכן, נעסוק ברפורמת המס משנת 2003 בשיטת המס בישראל, אפרט את השלכותיה ככל הנוגע לשיטת המיסוי הישראלית, ולבסוף, חקיקת סעיף 5(5) לפקודה, כחלק מניסיון התמודדות רשויות המס בישראל עם תכנוני מס שונים אשר מטרתם הייתה להמנע מחיוב במס. בהמשך החיבור, אציג כלים אנטי תכנוניים שונים, אשר באמצעותם רשויות המיסים בישראל, ממסה עסקאות בינלאומיות ונישומים שונים. סוגייה  המתעוררת בנושא תכנוני המס, הינה שימוש באמנות מס ו"ניצולן לשם הימנעות ממס", כאשר הדילמה המרכזית הינה תחולת הוראות דין פנימי אנטי תכנוני, אל מול תחולתן של הוראות אמנות מס שונות החתומות עם ישראל.
מכאן, נושא נוסף שיפורט הינו נושא אמנות למניעת כפל מס, עליהן חתומה מדינת ישראל עם מדינות שונות ורבות, כאשר בין היתר, נציג את מטרותיהן של אותן אמנות ותחולתן ביחס לדין הישראלי. לסיכום עבודתי, נפרט ונשווה את הדין הזר, הן הדין האמריקאי והן הדין האנגלי, בהתייחסו למיסוי "חברת משלח-יד זרה", אל הדין הישראלי בהתמודדותו עם מיסוי עסקאות בינלאומיות שונות.
תוכן עניינים
מבוא –
סעיף 5(5) לפקודת מס הכנסה והדין הישראלי -.. ·         מיהו הנישום  לפי סעיף 5(5) לפקודה? –
·         מהי מטרת המחוקק בחוקקו את סעיף 5(5) לפקודה? –… ·         אימתי להוראות סעיף 5(5) לפקודה קיימת תחולה אכסטרה-טריטוריאלית?
רפורמה בשיטת המיסוי בישראל .. ·         השלכות הרפורמה על עקרונות שיטת המס בישראל –
תכנוני מס –
·         מהו תכנון מס?
·         סעיפים אנטי תכנוניים –
אמנות למניעת כפל מס –
·         מטרות האמנות למניעת כפל מס -..
·         תחולת האמנות ומעמדן ביחס לדין הפנימי בישראל–.
·         כיצד נקבעת תושבותו של תאגיד  לצורכי אמנות מס?–.
·         הכרעת תושבות על פי אמנת מודל ה-OECD -…
משפט משווה
·         הדין האמריקאי והשוואתו לדין הישראלי-.
·         הדין האנגלי והשוואתו  לדין הישראלי-..
סיכום …
בבליוגרפיה –..