השפעת השימוש בפרסומת מסוג באנר על ההיזכרות בפרסום

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3352
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים
·        מבוא -.עמוד
3 ·        הבאנר – פורמט ייחודי בפרסום באינטרנט –…עמוד 4
·        השפעת תדירות החשיפה על זכירת תוכן פרסומי -עמוד
6 ·        השפעת מיקום הבאנר באתר תוכן עם הקשר רלוונטי עמוד 8
·        השפעת עומס מודעות באנרים על ההיזכרות בתוכן הפרסומי .עמוד 10 ·        סיכום …עמוד
1 2
·        ביבליוגרפיה –עמוד
1 3
תקציר האינטרנט הוא ערוץ תקשורתי רב כיווני (אינטראקטיבי) שבאמצעותו מתקיימת פעילות הדדית ותקשורת עם לקוחות, ספקים ושותפים. הפרסום באינטרנט הולך וגובר בשנים האחרונות ומשמש ככלי יעיל להגיע לקהלי היעד של המוצרים המפורסמים. חברה אשר רוצה לפרסם מוצר חדש או להגביר את השימוש במוצר קיים או למשוך את קהל היעד אל אתר הבית שלה כדי לקבל מידע משתמשת בדרכים רבות על מנת להגיע לתודעתו של הציבור, משתמשת בכלי התקשורת האינטראקטיבי, האינטרנט.
מטרת הפרסום באינטרנט הוא העברת מסרים שיווקיים ופרסומיים, כאשר השימוש בבאנרים בפרסום אינטרנט מהווה חלק משמעותי. הפרסום באמצעות באנרים הופיע לראשונה בשנת 1994
ומאז הפרסום והשיווק באמצעות האינטרנט התפשט במהירות רב.
לפי סקר שנערך ע"י Jupiter Media Metrix העריכו כי משתמש ממוצע נחשף לפחות ל-950(!)  באנרים בשנת
2 005, מכאן ניתן להבין כי המחקרים העיקריים של שימוש בכלי הבאנרים הוא לבדוק האם הנחשפים אליו שהם הגולשים באינטרנט זוכרים מידע על המוצר, על המותג ועל התוכן הפרסומי.
בעבודה זו אציג סקירה ספרותית אקדמאית הדנה בהשפעת השימוש של פרסומות מסוג באנרים על ההיזכרות בפרסומת.    השערת המחקר שלי  היא האם שימוש באינטרנט בפרסומות מסוג באנר מגביר את ההיזכרות של התוכן הפרסומי המוצג בפרסומת? כאשר המשתנה הבלתי תלוי הוא שימוש בפרסומות מסוג באנר והמשתנה התלוי בעבודה זו הוא זכירה של הפרסומת.
עבודה זו תכלול חמישה פרקים:
בפרק הראשון אציג את כלי הפרסומת באינטרנט שהוא הבאנר, מהם היתרונות ומהם החסרונות של שימוש בבאנר. בפרק השני אסביר על השפעת תדירות החשיפה של פרסומת הבאנר על היזכרות בתוכן הפרסומי.
הפרק השלישי אדון על השפעת מיקום הבאנר על היזכרות בתוכן הפרסומי שהוצג בו. מה התייחסות של פרסומות באנר מקבלות כאשר הן מופיעות באתרים עם הקשר תוכן רלוונטי ובאתרים עם הקשר תוכן לא רלוונטי לפרסומת. הפרק הרביעי אדבר על העומס הפרסומי באינטרנט וכיצד משפיע על זכירת תוכן פרסומי שהוצג בפרסומות הבאנרים.
הפרק החמישי יהווה דיון וסיכום של העבודה.