ממ" - 14

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1009

תקציר העבודה

תשובה  לשאלה מס' 1
א.    הסבירו תובנה אימהית במילים שלכם insightfulness  תובנה אמהית זוהי היכולת של ההורה , בדרך כלל האם, להתייחס באופן מקבל ומבין אל המניעים המנחים להתנהגות של ילדה . התגובה המותאמת היא תהיה ביטוי להבנה ורגישות לצרכי הילד. במילים אחרות ניתן לתגם את התובנה האימהית להבנה אמפטית – כאשר האם מחוברת ומבינה את החוויות הפנימיות של ילדה רואה את העולם דרך העיניים שלו וגם היא בעלת פתיחות מחשבתית, כאשר היכולת לחשוב באופן פתוח ובלתי הגנתי נותן לה את האפשרויות השונות לתגובה יעילה שמלובה בהבנה ובקבלה את מה שמתרחש מול העיניים שלה בסיטואציות יום יומיות.
נכון, רק אולי כדאי להדגיש שמדובר בהסבר הורי חיובי הלוקח בחשבון את זוית הראיה של הילד.
9/10 ב.    הסבירו  איך שני המושגים רגישות אימהית והתובנה עשויים להיות קשורים התיחסו להסברים של FONAGY 1991
הקשר בין התובנה ובין הרגישות האימהית הוא בכך שהתובנה מהבה בסיס לרגישות האימהית  נכון ובא לידי ביטוי  בתגובה מותאמת של האם והתנהגות רגישה לצרכיו של הילד. ומנגד רגישות אימהית נותנת לאם יותר אפשרויות להבנה של סיממנים שתינוקה מאותת לה בעת הצורך נכון. עפי פונגי : הפונקציה הרפלקטיבית של ההורה בעלת היכולת לחשוב באופן פתוח אודות המצבים המנטליים של הילד הינו בסיס לתגובה ההורית המותאמת ומכילה מבחינה רגשית.
הורות כזו מאפשרת לילד לארגן את רגשותיו באופן יעיל. לכן הילד יוכל להיות בטוח אם יאמין כי מצבו הנפשי יובן על ידי ההורה ויניב תגובה הולמת מצדו, לעומת זאת היעדר פונקציה זו, זה יוביל להורות בלתי רגישה ובלתי מווסתת רגשות ואלה משבשים את היכולת הילד לארגן את רגשותיו באופן יעיל.
יפה.
10/10