סמינריון:מעורבות הורים במערכת הבית ספרית כפונקציה של תקשורת ופתיחות ושל רקע ההורים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 8219

תקציר העבודה

מעורבות הורים ,מערכת הבית ספרית ,תקשורת, פתיחות ,ההורים    –  פרק –       שער       תוכן עניינים
      מבוא
1.                   סקר ספרות
2 .                   מתודולוגיה
3 .                   השאלון
4 .                   ניתוח ממצאי השאלון 5.                   מסקנות והמלצות       ביבליוגרפיה *     נספחים לנושא מעורבות הורים במערכת הבית-ספרית היבטים רבים,החל ברמה האקדמאית ועד לרמת המעשה והיישום. מן הראוי לבדוק את מעורבות ההורים במערכת הבית-ספרית תוך פירוט התועלת ההדדית הן לקהילה והן לבית הספר .יתכן ויש צורך לגבש מערכת עצות ורעיונות כיצד לטפח, לעודד ולנהל את שיתוף הפעולה המשולש שבין הורים, הקהילה ובית הספר. לברר את המידה בה  מעורבות הורים הוא מפתח להצלחה בלימודים או שאינו כזה. לדעתי,חשוב לפנות לנושא מתוך היבט של רצון ליצירת מערכת שיתוף פעולה פורה בין ההורים, בתי-הספר והקהילה כולה. נמצא כי דווקא מעורבות חיובית ופעילה של ההורים היא בעלת חשיבות גדולה יותר ומגבירה את הסיכוי להישגים לימודיים טובים. מחקרים העלו כי מעורבות ההורים בחינוך ובסביבה הבית ספרית הגבירה את הסיכוי להישגים טובים בלימודים.
לפי פלד ורוזנבלט,2003,:"על אף הגישות השונות מסכימים רוב החוקרים שתרומת הורים היא משמעותית הן לאפקטיביות הבית ספרית והן להצלחת התלמידים"  בין הגישות הרבות מופיעה הגישה המתמקדת באקלים הבית ספרי הקיים.
שאלת המחקר נבדקה באמצעות העברת שאלונים עם חמישה הורים, דהיינו בשיטת ראיונות.
משתנים תלויים: (1) תקשורת ופתיחות  (2) רקע הורים. משתנה בלתי תלוי: (1) מעורבות הורים במערכת הבית ספרית.
אחקור את תלותם של שני המשתנים במעורבות הורים במערכת הבית ספרית בהסתמך על השאלונים ותוצאותיהם וכן בהתאם לסקירת הספרות.