דרך לפתרון קייס בדיני חברות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1011

תקציר העבודה

עבודה בדיני חברות –  אירוע שני , ייזום חברה והרמת מסך התאגדות
1 .       תחילה יש לציין כי באירוע שלפנינו קיימים מספר הסכמים הקשורים לחברת חולבים (להלן: "החברה" ) ויזמיה. חלק מההסכמים שבהם נעסוק מתקיימים לפני הקמת החברה ובשלב היזמות. לפני שנגיע לגופם של דברים , הדבר הראשון הנדרש הוא להבין מיהו יזם, על כן נלך להגדרת המילה "יזם" בסעיף
1 לחוק החברות. נעבור לניתוח האירוע : האם מורן ונדב יזמים ? בפס"ד רוט נקבעו סימנים מנחים לבירור השאלה מיהו יזם- v     טיפול ראשוני בתפעול המיזם-  גיוס הון וכוח אדם- ניתן להניח כי תנאי זה מתקיים שכן גייסו הון בעזרת ריצ'רד ואף הגיעו להסכם עם חגי שימונה למנכ"ל- להערכתי מתקיים.
v     הקמת החברה – מורן ונדב החליטו יחד על פתיחת חברה בע"מ , רשמו אותה כדין ואף קיימו ישיבות דירקטוריון- על כן להערכתי מתקיים v     גילוי רעיון או תכנית עסקית – נדב זיהה פוטנציאל במכירת גבינות במחירים נמוכים , העביר את הרעיון למורן שהצטרף , להערכתי מתקיים.
v     חקירה בדבר הכדאיות של התכנית העסקית- נדב ראה את המחירים הזולים שניתן להשיג כפי שצוין מעלה, במקרה זה ניתן לקבוע לכאן או לכאן אך להערכתי גם תנאי זה מתקיים שכן הוא נחשף למחירים הזולים ולפוטנציאל.
אם כן לאור הניתוח , אני מעריך שניתן יהיה להגדיר את מורן ונדב כיזמים של החברה. ונעבור להסכמים השונים : א.      ההסכם בין מורן לחגי – אם כן , מורן התקשר בהסכם עם חגי בכדי למנותו להיות מנכ"ל החברה. כמובן שההסכם …