מטלת מנחה (ממ"ן) 13 בקורס תכנון, פיתוח ויישום תכניות לימודים שמספרו 10106
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | גישה ביזורית, גישה מקצועית, הוראה, חינוך, יישום, ממ"ן 13, מערך שיעור, פיתוח, פתרונות ממנים האוניברסיטה הפתוחה, ת"ל, תכניות לימודים |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 1030 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה (ממ"ן) 13 בקורס תכנון, פיתוח ויישום תכניות לימודים שמספרו 10106
א. הביטוי האוטונומי של המורה האוטונומי יוצא לפועל בתפיסה הרעיונית של תכנית הלימודים. במסגרת זו, תפקידו של המורה האוטונומי הנו להכיר את הנחות היסוד של תכנית הלימודים, את מטרותיה ועקרונותיה של התכנית, לחשוף את שקול הדעת שהנחה את מחברי התכנית ואף להזדהות עם הכרעותיהם, נימוקיהם ושיקוליהם של המחברים או לבקר אותם. באמצעות תכנית הלימודים מתאפשרת אחידות במערכת החינוך ובמקביל, קיימת הכרה בצורך בביטוי אוטונומי של המורה. מורה המכיר את תכנית הלימודים יכול לבטא את האוטונומיה שלו בכך שהוא מייעל את אופן הוראת התכנית באמצעות יישום דרך ההוראה שמתאימה לסגנון העבודה שלו ולסגנון הלמידה של התלמידים בהתאם לעקרונות תכנית הלימודים. כך, המורה בוחר חומרי למידה מתוך החומרה קיים, מכין את מערך השיעורים, קובע את מטרת השיעור ומעריך את הישגי התלמידים בהתאם לתכנית הלימודים. המורה בוחר את ספרי הלימוד שמותאמים לתכנית, את שיטת ההוראה ואת אמצעי ההוראה. עם זאת, על בחירותיו להיעשות בהתאם לעקרונות תכנית הלימודים.
גם אם המורה רכש חשיבה חינוכית …