עבודת גמר בכתיבה מדעית, 21 עמודים כולל המקורות, עבודה בנושא הסיבות לחוסר ההצלחה היחסי של הכדורגל הישראלי לעומת ענפי ספורט אחרים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
ציון 98
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4802
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

       המכינה הקדם אקדמאית כדורגל ישראלי- המפעלים התחרותיים השונים, הסיבות לחוסר ההצלחה היחסי ודרכי פתרון הבעיה תאריך:
31 במאי 2011
תוכן עניינים
1.
מבוא …2
2 . מפעלים תחרותיים בכדורגל ..3
2 .1.
תחרויות קבוצתיות ..3
            2.2. תחרויות בינלאומיות 4
3 .
הגורמים לחוסר ההצלחה היחסי בכדורגל –..5
            3.1. תחילת הבעיה: גילאים
6 -16 -5
            3.2. המשך הבעיה: גילאים 16-19 …6
3 .3.
גיל בוגרים 6
4 .
מאמן- ישראלי או זר כאפשרות לפיתרון 8
5.
הישגים בכדורגל הישראלי …9
            5.1.
הישגי קבוצות במפעלים האירופים –9
            5.2. הישגי הנבחרת הלאומית בטורנירים בינלאומיים -10
6 .
הישגים בספורט הישראלי כהשוואה …11
            6.1.
הישגי קבוצות/ נבחרות –11
            6.2. הישגים בענפי ספורט אישיים .12
7.
סיכום 13
ביבליוגרפיה –משפטים
1 .     מבוא
עבודה זו תציג את ענף הכדורגל ככלל, ואת הכדורגל הישראלי בפרט, תוך כדי התמקדות בסיבות לכך שהכדורגל הישראלי לא מצליח להגיע להישגים, הן ברמת הקבוצות והן ברמת הנבחרת הלאומית, לעומת ענפי ספורט אחרים בארץ שכן זוכים להצלחה בינלאומית בתחומם.
תחילה, ייסקרו ההבדלים בענף הכדורגל לבין מדינות אחרות, לאחר מכן ייסקרו ההבדלים באיכות האימון הישראלי לעומת אימון זר ולבסוף ייסקרו ההצלחות בכדורגל הישראלי.
הכדורגל מתחלק ל-2 קבוצות גיל גדולות בארץ: קבוצת גיל ראשונה היא גילאי 3-18 הכוללים:
גילאים צעירים (טרום), ילדים, נערים ונוער. קבוצת הגיל השנייה היא גילאי  18+ בה משחקים שחקנים בוגרים (לפי אתר ההתאחדות לכדורגל בישראל). בכדורגל הישראלי קיימות מאות מחלקות נוער, ומספר לא מבוטל של קבוצות בוגרים. בקורלציה ישירה למספר השחקנים בארץ, יש גם מספר גדול של מביעי דעה בענייני הכדורגל ובעבודתי אציג את הדעות הנרחבות בנושא שלעיל.
משחק הכדורגל הוא משחק כדור, נפוץ, משוחק ונצפה בכל העולם ומענפי הספורט הפופולאריים ביותר בקרב בני האדם. במשחק עצמו משחקות שתי קבוצות האחת נגד השנייה כשבכל קבוצה ישנם עשרה שחקני שדה ושוער. מטרת המשחק היא להכניס את כדור המשחק מעבר לקו השער של הקבוצה היריבה.
בעבר הרחוק, המשחק שוחק בין מדינות על שטחים פתוחים, עם הזמן, נקבעו כללים וחוקי משחק רשמיים וברורים שאת עיקרם אפרט בהמשך. התיעוד הראשון בהיסטוריה של משחק כדורגל הוא משנת 311 לפני הספירה ביוון העתיקה, לאחר מכן  יש תיעוד לעוד מספר מדינות ומקומות בהם מוזכר משחק הכדורגל עד הגעתו לאנגליה במאה ה-19. אנגליה היא ממציאת המשחק הרשמית, המדינה שהגדירה חוקים למשחק וכמו כן המדינה הראשונה בה הוקמה ליגת כדורגל רשמית (ויקיפדיה-הערך כדורגל). כיום בכל אחת מן היבשות בעולם, קיים איגוד אשר אחראי ומנהל את התחרויות הבין-ארציות.
סה"כ קיימים שישה איגודים כאלה. מעל כל אלה נמצא האיגוד הראשי, המנהל את כל פעילות הענף, מארגן את אליפות העולם לנבחרות ודואג לשמור על הסדר בעולם הכדורגל, שם איגוד זה הוא-Fifa. פיפ"א היא המארגנת של טורניר גביע העולם בכדורגל עליו ארחיב בהמשך.
אחד מבין ששת האיגודים תחת פיפ"א הוא האיגוד המנהל את הכדורגל באירופה ומארגן את התחרויות האירופיות הבין-ארציות שם איגוד זה הוא-UEFA. אופ"א הוא האיגוד המארגן את אליפות אירופה לנבחרות, ליגת האלופות והליגה האירופית.
משחק הכדורגל משוחק על מגרש שאורכו בין 90-110 מטרים ורוחבו בין 50-70 מטר. משך זמן משחק הוא שתי מחציות בנות 45 דקות כל אחת, אשר מפרידה ביניהן הפסקה של משפטים דקות, אל כל אחת מן המחציות מתווסף זמן פציעות. מטרת כל אחת מן הקבוצות היא לנצח את הקבוצה היריבה באמצעות הבקעת שערים לשער היריבה, היה ובסיום המשחק מספר השערים של הקבוצות זהה, תיחשב התוצאה לתוצאת תיקו. במשחקי גביע בהם חייבת להיות הכרעה, אם לא יוכרע המשחק תוך 90 דקות, ייכנס המשחק להארכה של 30 דקות. במידה וגם אז לא תהיה הכרעה, המשחק יוכרע בבעיטות עונשין מ-11 מטרים (ויקיפדיה-הערך כדורגל).
את המשחק מנהלים 4 שופטים, שופט מרכזי, שני עוזרי שופט הנקראים "קוונים" ושופט רביעי האחראי על הדברים שקורים מחוץ למגרש. תפקיד השופט המרכזי הוא לנהל את המשחק בצורה תקינה ושקטה, ללא אלימות מצד שתי הקבוצות, לשלוט בקצב המשחק בעזרת שלושת עוזריו, לשרוק לעבירות כשצריך, לשלוף כרטיסים צהובים במידת הצורך  ואף כרטיס אדום (במצבים בהם שחקנים משחקים בפראות). בנוסף, לעיתים עליו לקבל  החלטות שנויות במחלוקת ולשמור על בריאות השחקנים. כמו כן, חשוב שנוכחותו תהיה מורגשת, אך במידה הנכונה (ויקיפדיה-הערך שופט כדורגל, אתר ההתאחדות לכדורגל בישראל-השופט).
עבודה זו תסקור את הגורמים להצלחות המועטות בכדורגל הישראלי. תחילה, ייסקרו ההבדלים בענף הכדורגל הישראלי לעומת מדינות אחרות, ולאחר מכן ייסקרו ההצלחות בכדורגל הישראלי.