מצגת בנושא : Phytoremediation שיקום קרקעות, המזוהמות בתרכובות כימיות רעילות, באמצעות צמחים טרנסגניים (כולל מלל בהערות)

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

ניצול משאבי הטבע על ידי האדם, בכל עת, גרמו לזיהום הסביבה. עוד מימי הביניים קיימת הכרה בקשר ההדוק בין עבודות מלאכה  של האדם לבין פגיעה בסביבה ותפוצת מחלות שונות. מקורות היסטוריים, המזהירים מפני זיהום אוויר על ידי עשן, זיהום מקורות מים וקרקע על ידי פסולת, קיימים עוד מהמאה ה-9. אך ההאצה העיקרית בזיהום סביבתי החלה עם המהפכה התעשייתית. התיעוש המואץ גרר איתו זיהום אויר כבד ופסולת כימית רבה. יחד עם זאת, במקביל החלה לעלות גם המודעות לחשיבות השמירה על ניקיון הסביבה וטיהור הנזקים הקיימים.   קיימות צורות  רבות של זיהום הסביבה. זיהום אוויר נגרם על ידי שחרור כימיקלים ואבק לאטמוספרה. מזהמי האוויר העיקריים הם גזים, כגון תחמוצות גופרתיות, תחמוצות חנקתיות, חד תחמוצת פחמן; תרכובות אורגניות נדיפות; (1) זיהום מקורות מים נגרם על ידי פתוגנים או פסולת כימית המופרשת ישירות או בקרבת מקורות המים. רמת הזיהום נקבעת על ידי ריכוז החומרים המזהמים במים.  המזהמים הנפוצים הם תרכובות אורגניות, כגון דטרגנטים, חומרי דישון והדברה, נפט, תרכובות אורגניות נדיפות ותרכובות כלוריות.
כמו כן, פתוגנים כגון קוליפורמים וסלמונלה מגיעים למים ממי שפכים. זיהום קרקעות מתרחש כאשר חומרים רעילים נשפכים או דולפים לקרקע. המזהמים העיקריים הם חומרי הדברה ודישון, פחמימנים כלוריים, מתכות כבדות וממסים שונים. הנזקים של זיהום סביבתי הם עצומים. השפעתו ניכרת החל מבריאות הציבור ועד להתחממות גלובאלית. מאות אלפים מתים מידי שנה כתוצאה ישירה מזיהום אויר או שתיית מים, המזוהמים על ידי שפכים. אויר מזוהם גורם למגוון מחלות נשימתיות ומחלות לב וכלי דם.
חומרים כימיים שונים ובעיקר מתכות כבדות גורמים למחלות נירולוגיות ומחלות עור. כמו כן, קיים קשר בין מזהמים כימיים לסוגים שונים של סרטן. (1) מלבד גרימת מחלות, זיהום הסביבה משפיע על מערכת האקולוגית כולה, משנה את תפוצת המינים והמגוון, חודר לשרשרת המזון, מוריד את חומציות הקרקע והמים, ומשנה את הרכב האטמוספרה. כמו כן, לפי התיאוריה, אפקט החממה, קשור קשר הדוק עם פעילות האדם וזיהום המערכת האקולוגית. •       זיהום מהו?
•        שיקום נזקי זיהום •        פתרונות נבחרים לסוגי מזהמים עיקריים:
•        תרכובות אורגניות קטנות •        חומרי נפץ •        מתכות כבדות ***מצגת בת 24 שקופיות