ניתוח חברת "דלק"

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4846
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים
                                                                                                          עמוד רקע                                                                                                      1    תפיסה ארגונית לשיווק                                                                          2    מודל חמשת הכוחות של פורטר                                                         4                                         התנהגות הצרכנים                                                                                 9
מיצוב מוצר                                                                                        
1 1
תיקשורת שיווקית                                                                                
1 3
בבליוגרפיה                                                                                         משפטים   חברת "דלק" הוקמה ע"י ממשלת ישראל בשנת 1951, מתוך רצון של המדינה הצעירה להיות עצמאית. במשך שנות ה60 "דלק" תחת ניהולו של מנכ"ל החברה, עמנואל קסין, גדלה  על חשבון החברות הזרות שחלקן בשוק הלך וקטן .
בשנים אלה  החברה התרחבה והייתה  בעלת 44 תחנות ובנוסף בעלת חברת שמנים .למעשה, בתוך עשור הפכה "דלק" לחלק בלתי נפרד משוק הדלק המקומי בפרט ומהנוף הישראלי בכלל. במשך שנות ה70 למרות מלחמת יום הכיפורים ושני משברי הנפט החמורים המשיכה החברה לספק לתושבי ישראל שירותי דלק. עד סוף שנות ה80 שוק הדלק הישראלי  נחשב ל"שקט" ושלושת החברות הגדולות – דלק, פז וסונול עבדו תחת פיקוח ממשלתי ולכן  כמעט ולא הייתה  תחרות ביניהן. בשנת 1988 חלה רפורמה בענף הדלק והמדינה מחליטה לצמצם את התערבותה בענף. בעקבות שינויים אלה אף אחת מהחברות אינה נשארת אדישה ומתחילה תחרות בניהן. במהלך שנות ה 90  יצחק תשבה רוכש את החברה והופך  אותה לאחת  מחברות האחזקות  הגדולות בארץ, שמניותיה נסחרות בבורסה, ועוסקת בתחומי אנרגיה, שירותים פיננסיים, רכב ונדל"ן בארץ ומחוצה לה.