משמעות קיומו של שימוע במקום העבודה טרם הפיטורים.

תקציר העבודה

סטודנט יקר‚ העבודה הינה בהיקף של כ – 3 עמודים ועליה להתייחס לשאלה משפטית אשר עסקת בה במסגרת הקליניקה או שאלה אחרת שמעניינת אותך.
יש להעביר אליי את נושא העבודה לקבלת אישור או הנחיות לשם ביצוע העבודה טרם הכנתה. במסגרת העבודה יש לנתח את השאלה שנבחרה בהיבט הפרקטי לאחר ניתוח החוק והפסיקה בנושא.
ניתן להכין ולהגיש את העבודה עוד בטרם סיום הפעילות בקליניקה.
נושאים לדוגמא:
1.בטוחות בהסכם שכירות – יתרונות וחסרונות.
2. זניחת עבודה – כיצד קובעים האם בוצעה זניחת מקום העבודה.
3. משמעות קיומו של שימוע במקום העבודה טרם הפיטורים.
4. תביעה אבהות – באילו מקרים בית המשפט יתן צו לבדיקת אבהות ומתי לא.
5. משמורת ילדים – מהי חזקת הגיל הרך (יכול להיות נושאים אחרים במסגרת זו‚ כמובן)
6 . צרכנות – באילו מקרים ניתן לבטל עסקה לפי חוק הגנת הצרכן.
7. מה המשמעות של עסקת מכר מרחוק.
8. זכויותיו וחובותיו של חייב בהוצאה לפועל.
בית משפט לתביעות קטנות – יתרונות חסרונות.
10.   משמעות קיומו של שימוע במקום העבודה טרם הפיטורים הליך השימוע המנהלי לפני פיטורים היה בעבר ייחודי למועסקים בשירות המדינה, לרשויות מקומיות ולגופים ציבוריים. במסגרת זו, ההליך כפוף לכללי המשפט המנהלי בהתאם לגישה, לפיה יש למנוע פגיעה מעובדי הציבור על ידי פיטורים שרירותיים או על רקע פוליטי. הליך זה התרחב בעשור האחרון, כאשר תחולתו מיושמת כלפי כלל המעסיקים בישראל באמצעות חקיקה שיפוטית אוטונומית, זאת מאחר ובהתאם לשיטת המשפט בישראל, החובה לערוך שימוע אינה מוסדרת במסגרת החקיקה הפורמלית בדיני העבודה. יתרה מכך, הזכות לשימוע הנה זכות עצמאית וזכות אישית הנובעת ממשפט העבודה האישי. למעשה, בהתאם לכללי המשפט המנהלי, החלטה שניתנה ללא שימוע תבוטל. לחלופין, ניתן לבטל בדיעבד על ידי פסיקה פגיעה בזכות השימוע באמצעות החלטה נפסדת. עריכת שימוע לעובד במסגרת הליך הפיטורין מעגנת …