תכנון, פיתוח ויישום תכניות לימודים, אביב 2012

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) משפטים בקורס תכנון, פיתוח ויישום תכניות לימודים שמספרו 10106
הצורך בהערכה חלופית נבע מאחר ולא היה סיפוק מהמבחן הסגור מצד הציבור ואנשי המקצוע – נטען שהמבחנים מנותקים מההוראה, במיוחד בהתאם לשיטה שיושמה במערכת החינוך בארצות הברית, בה המבחנים נכתבים על ידי גורם חיצוני כבקרת איכות על בית הספר במטרה לבחון את רמתו. בעקבות כך, מעמדו של בית הספר נקבע בהתאם לתוצאות המבחנים ; מאחר והוקדשה למבחנים חשיבות רבה, ההוראה התאימה את עצמה לבחינות והכינה את התלמידים למבחן ולכן, רמתה ירדה ; טענות הועלו מצד אנשי מקצוע בעקבות אופן ההוראה שבאה לידי ביטוי לאור משמעות המבחנים, אשר הזניחה את טיפוח רמות חשיבה גבוהות, חשיבה ביקורתית ואופן הבעה ; בנוסף, בא לידי ביטוי הד ציבורי, כאשר הוטל ספק בתקפות המבחנים הללו, בהקפדה על טוהר המידות וכן, על התוצאות המדווחות ; בהמשך, אנשי מקצוע דרשו לשלב מבחנים מקצועיים בהוראה, להשתמש בהם כדי להעלות את רמת ההוראה על …