סמינריון סיום גורמים להתנדבות בני נוער

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 8157
מספר מקורות 54

תקציר העבודה

התנדבות תורמת לשינוי תפיסות, פיתוח אחריות ואכפתיות, חיזוק דימוי עצמי וביטחון עצמי, מיעוט עבריינות בני הנוער, ולהשפעות חיוביות נוספות  (אדם- צור, 1988(Uggen & Janikula,
1 999; Youniss, Yates, & Yang 1997;   והיא תופסת חלק גדול וגדל בחיי רבים, (גדרון,
1 995) כמו פנסיונרים, נשים שילדיהן בגרו, ובני נוער (גדרון, 1977 ;פרס וליס, 1975; שפירו,
1 989).  תוכן עניינים
תקציר מבוא
התנדבות  התמדה ערכי המתנדב וערכי הארגון מסוגלות עצמית סיכום ודיון ביבליוגרפיה יש חמישה שלבים בתהליך הכניסה לפעילות התנדבותית:
1 . מודעות – הכרה בכך שיש בעיה בתחום מסוים.
מודעות זו יכולה להיווצר ע"י אמצעי המדיה השונים, שמועה מפה לאוזן או מפגש בלתי-אמצעי עם הבעיה בקרבת הפרט.
2 . פרשנות – פירוק הבעיה לגורמים המרכיבים אותה והגדרת הצרכים שיש למלא על מנת לפתור את הבעיה.
3. תחושת אחריות – קבלה שכלית ורגשית כי האדם אחראי על מציאת פתרון לבעיה.
4. החלטה – חשיבה והחלטה מה בכוחו של האדם לעשות על מנת לסייע בפתרון הבעיה.
5. ביצוע – עשייה בפועל של מה שהאדם החליט שבכוחו (Baron & Byrne, 2003).
החלטת האדם להתנדב במסגרת כלשהי, מורכבת משלושה גורמים: צורך היוצר מתח וחוסר נוחות, התייחסות חיובית למטרת הפעולה, והתפיסה לגבי היכולת להצליח (Fox & Hoffman, 2002). שאלות המחקר מה הגורמים המשפיעים על התמדה בהתנדבות בני נוער?
מהי תרומת מעורבות במסגרת ההתנדבות, מידת התאמת ערכי הפרט לערכי המסגרת, שביעות רצון מתכניות ההכשרה וההדרכה, ומסוגלות עצמית, להתמדת בני הנוער בהתנדבות?
השערות המחקר
1 .       קיימים הבדלים בין מתנדבים מתמידים לפורשים במידת ההתאמה של ערכיהם לערכי המסגרת בה הם מתנדבים או התנדבו, כפי שהם תופסים אותם, כך שלמתמידים תהיה התאמה טובה יותר בין ערכיהם לערכי המסגרת.
2.       קיימת השפעה של מידת המעורבות של המתנדבים במסגרת ההתנדבותית על התמדתם
3 .       קיימת השפעה של הכשרת המתנדבים והדרכתם על ההתמדה:
         א.         קיימים הבדלים בין מתמידים לפורשים בתכנית ההכשרה, כך שמתמידים ידווחו על שביעות רצון רבה יותר מתכנית ההכשרה.
         ב.          קיימים הבדלים בין מתמידים לפורשים בתכנית ההדרכה, כך שמתמידים ידווחו על שביעות רצון רבה יותר מתכנית ההדרכה.
          ג.          קיימים הבדלים בקרב מקבלי ההדרכה בהתאם לאופי ההדרכה כך שמתמידים יהיו ממקבלי הדרכה הן אישית והן קבוצתית רבה יותר מאשר הפורשים.
4.       קיימים הבדלים ברמת תפיסת המסוגלות העצמית של מתנדבים לעומת הפורשים, כך שלמתמידים תהיה תפיסת מסוגלות עצמית טובה יותר.
5.       קיימת השפעה של הכשרת המתנדבים והדרכתם על ההתמדה: