מיקרו רנ"א 31 פועל כאונקוגן בתאי סרטן הריאה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2219
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר –..1
מבוא 2
שיטות וחומרים 4
תוצאות –5
דיון 10 דעה אישית -12
בביבליוגרפיה .13
תקציר MicroRNA-31
functions as an oncogenic microRNA in mouse and human lung cancer cells by repressing specific tumor suppressor Xi Liu, Lorenzo F. Sempere, Haoxu Ouyang, Vincent A. Memoli, Angeline S.
Andrew, Yue Luo, Eugene Demidenko, Murray Korc ,Wei Shi, Meir Preis, Konstantin H. Dragnev, Hua Li, James DiRenzo, Mads Bak, arah J. Freemantle, Sakari Kauppinen, and Ethan Dmitrovsky J Clin Invest. 2010 April 1
מיקרו רנ"א 31
פועל כאונקוגן בתאי סרטן הריאות, בעכבר ובאדם, ע"י הקטנת רמת ביטוי גנים המדכאים גידולים סרטניים מיקרו רנ"א ( (miRNAהן מולקולות חד גדיליות קצרות המשמשות לבקרת ביטוי גנים בתאים אאוקריוטיים. הועלתה השערה שפרופיל של ביטוי miRNA עשוי לשפר את הסיווג, האבחון וניבוי המידע בתחום האונקולוגיה.
סרטן הריאה הוא אחד הגידולים הממאירים השכיחים ביותר ובין הגידולים הקטלניים ביותר בקרב גברים ונשים.
ממחקרים קודמים ידוע כי miRNA מסויימים מבוטאים ביתר או בחוסר בתאי סרטן הריאה.
מטרת המחקר שלפנינו היתה למצוא את הmiRNA- המבוטאים ביתר, וממלאים תפקיד חשוב בבקרה על גדילתם של תאי סרטן הריאה. במחקר זה, זיהו החוקרים, ע"י DNA Microarray, את משפחות הmiRNA-  בעלות ביטוי יתר והשוו את רמות הביטוי שלהן בין רקמת ריאה רגילה לרקמת סרטן ריאה בעכברים טרנסגניים. הם מצאו שלוש משפחות כאלו ואיששו את ממצאיהם בעזרת Real Time PCR וISH ברקמת גידול של סרטן הריאות בעכברים ובאדם. על מנת להעריך את השפעתם של miRNAs אלו על גדילת תאים סרטניים הם הורידו את רמתם ב-knockdown בעזרת .anti-miRNA anti-miR-31
עיכב את גדילת התאים הסרטניים. בדיקת השפעת   anti-miR-31על מושבות תאים סרטניים בצלחות פטרי, וכן בדיקה in vivo בעכברים הראו תוצאות דומות.
בעזרת שיטות ביואינפורמטיקה, החוקרים מצאו את ה- mRNA שמהווים מטרה ל miRNA-31- ואת הגנים המקודדים להם: LATS2  ו- PPP2R2A.  פגיעה ב- miRNA-31גרמה להגברת הביטוי של גנים אלו.
במחקר זה נחשפה חשיבותו הרבה של miRNA-31 ורנ"א המטרה שלו. נתגלה שהוא פועל כאונקומיר, מיקרו רנ"א שפעילותו חשובה לפעילות התאים ולתפקודם התקין.