עבודה פרה סמינריונית בקורס:שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה קיבלתי 90

תקציר העבודה

בס"ד עבודה פרה סמינריונית בקורס:שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה הנושא:דילמה של נשים בין קריירה לאחריות משפחתית תוכן עניינים:
1.מבוא 3
1 .מצב הנשים בשוק העבודה
1 .1 מעמד האישה לאורך ההיסטוריה ..4-5
1 .2 שוויון זכויות בישראל-חקיקה -..6-9
2 דרישות המשק  2.3 עבודה בשכר ומבנה המשפחה -10-12
3 .
"חדוות האמהות"   3.1מדוע בכל זאת השוויון עדיין רחוק? –.16-19
סיכום -..20-21
ביבליוגרפיה 22-23
בס"ד מבוא:
מאז שנות ה-70 נושא קונפליקט בית- עבודה נחקר רבות בספרות המחקרית. בעשורים האחרונים של המאה ה-20 נכנסו נשים רבות לשוק העבודה, עובדה זו הביאה לשינויים דרמתיים בהתנהגות הכלכלית והמשפחתית של נשים (אהרון, 2006).
בחרתי לכתוב את עבודתי על נושא זה מאחר והוא קרוב אלי עד מאד-אני עובדת בבנק במשרה מלאה ותובענית ואני אם טרייה לתינוק מקסים.
בעבודתי אבחן את מעמד האישה בישראל לאורך ההיסטוריה,את התפתחות החקיקה לטובת והגנת הנשים ,אסרוק את הכוח הנשי בשוק העבודה ולבסוף אבחן האם השוויון בין הנשים לגברים הן בכוח העבודה והן בטיפוח התא המשפחתי קיים או לא?
בעקבות התפתחותן של הנשים ושילובן ההולך וגדל בשוק העבודה בעוד שעיקר המטלות הביתיות וגידול הילדים עדיין קיים באחריות האישה אני חושבת שהנשים הינן הנפגעות העיקריות מאחר שרק הן יכולות להרגיש את התסכול מהניסיון הלא מוצלח לשלב בין קריירה מצליחה למשפחה –זאת לפחות בשלב הראשוני כאשר הילדים עדין קטנים ,כי בשלבים יותר מאוחרים אני מניחה שהקונפליקט קטן מאחר והילדים יותר עצמאיים ובתמיכה נכונה ומתמדת מבן הזוג הדבר אפשרי.
פרט למרוץ אינסופי סביב השעון.