פסיכולוגיה התפתחותית ציון:100

תקציר העבודה

קורס 10493, פסיכולוגיה התפתחותית ממ"ן 13
ציון: 100 ממ"ן 13
קורס: פסיכולוגיה התפתחותית תאריך הגשה:
5 /8/12
1 .     א. ייצוג סמלי הוא שימוש ברעיונות, צלילים או סמלים כדי לייצג אובייקטים או אירועים. יכולת זו מופיעה במעבר מהינקות לילדות, בתקופה שנקראת הגיל הרך (מגיל שנה ואילך).  כדי שילד יוכל לדבר לילד צריכה להיות חשיבה ייצוגית כלומר לילד צריכה להיות היכולת לדמיין התרחשויות מבלי שבעצם יתרחשו מול עיניו, ואף לדעת להשתמש בסמלים מנטליים המייצגים את האני, את הזולת, אובייקטים ואירועים. על הילד להבין כי צירוף צלילים מסמל אדם למשל, או מאכל, והוא מסמל בדמיון מה זה או מי זה. למשל ההבנה שהמילה 'כדור' מייצגת את החפץ העגול, שניתן לחוש אותו ולשחק עימו, ללא זיהוי החפץ, הילד לא יוכל לבקש אותו ולכן ללא יכולת זו לא תתפתח שפה.
ב. שלב הסמנטיקה הוא השלב שבו ילדים לומדים משמעויות למילים, ואף מרחיבים את אוצר המילים שלהם. בגלאי שנה וחצי ושנתיים וחצי אנו רואים עליה פתאומית בקצב רכישת-