עבודה באמנות המאה ה-20
מוסד לימוד | אוניברסיטת תל-אביב |
סוג העבודה | עבודה אקדמית |
מקצוע | אמנות ומוסיקה |
מילות מפתח | אמנות, מודרניזם, סוריאליזם, פוטוריזם, פיקאסו, קוביזם, קונסטרוקטוביזם |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 3518 |
מספר מקורות | 9 |
תקציר העבודה
העבודה מסכמת את התהליכים שהתרחשו במהלך המאה ה-20 באמנות אירופה.
הזרמיים הנסקרים בעבודה הם הקוביסטי, הפוטוריסטי, הסוריאליסטי והקונסטרוקטיביזם הרוסי. העבודה כוללת הפניות ודוגמאות של יצירות אמנות נבחרות. הציון שניתן על העבודה היה 95.
שאלה 1 – קוביזם ראשיתו של הקוביזם היתה בצורך של האמנות לבטא את המציאות החדשה כפי שהתהוותה באירופה של ראשית המאה ה-20. בניגוד לנטורליזם שאיפיין במידה רבה את אמנות המאה ה-19, ביקש הקוביזם לקחת בחשבון את הידע המוקדם של האדם על אודות אובייקטים במציאות וכן את מכלול חושיו ולא את הראייה בלבד. על כן, הקוביזם ביקש על ידי סינתזה של מגוון זוויות של ראייה ומגע לפרק את המציאות ולהרכיבה מחדש על מנת לבטא את מורכבותה הרבה עד כמה שניתן. אחד האמנים המרכזיים המזוהה עם הקוביזם יותר מכל הוא פבלו פיקאסו, את עקרונות הקוביזם והשינויים שחלו בו, מן הקוביזם האנליטי לסינתטי, אדגים בעזרת יצירותיו.
הקוביזם האנליטי הסתמך על המציאות החזותית כנקודת מוצא, אך מכיוון שהצופה מוגבל לפרספקטיבה אחת בלבד, ניסו הקוביסטים לעורר בו מספר התרשמוית סימולטניות. ראשית,-