חובה פסיכולוגיה התפתחותית

סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 98
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2374

תקציר העבודה

ממן 14
פסיכולוגיה התפתחותית קורס 10493
ציון 98
ממ"ן 14
1 .     א. המאמר פותח בהצגת ממצאים ממחקרים קודמים בנוגע להשפעת השואה על המצב הנפשי של הניצולים ועל הדור השני, הסיבה לכך שממצאים אלה אינם חד משמעיים ואף לעיתים סותרים זה את זה היא בשל העובדה כי  חסרה הנחה תיאורטית שנתמכת ע"י מחקר אמפירי אמין. כבר בפסקה הראשונה במאמר ניתן למצוא סתירה משמעותית. מצד אחד מציגים בפנינו מחקרים אשר טענו כי השואה הייתה חוויה עמוקה וכואבת וכי ישנה השפעה גדלוה על אלה ששרדו אותה, ומנגד טוענים כי רוב ניצולי השואה הקימו משפחות ואף לא מציגים בעיות פסיכולוגיות קשות.
שאלה נוספת שעלתה בנושא זה, התייחסה למדגם הנבחר- אוכלוסיית המדגם כללה אך ורק ניצולי שואה  שמלכתחילה הוכרו כניצולים שלא הצליחו להתגבר על הטראומה.
רוב ניצולי השואה הצליחו להקים משפחות והפכו לפרודוקטיביים ומצליחים בטווח נרחב של פעילויות. כשלמעשה, מחקרים אחרים סותרים ומראים כי 20-30% מכול קורבנות השואה נאלצו להתמודד עם הפרעות מנטליות לטווח הארוך, כמו כן זה לא הוכח כי רוב ואף כל המעורבים במקרים האלו יפתחו הפרעות רגשיות. ולכן ניתן לומר כי ישנם מחקרים שמאששים את הטענה ומנגד כאלה שסותרים אותה.
בהמשך המאמר כאשר דור ההמשך מוזכר בו, לא ניתן לומר בברור האם הדוחות הרפואיים היו מוטים באופן סלקטיבי כך שהתוצאות היו קרובות יותר לדעתו וגישתו של המטפל. כמו כן ניתן לראות חוסר עקביות בבדיקות החוזרות, מה שמחדד את השאלה עד כמה היו כלי המחקר רגישים כדי…