מיזוגים ורכישות - מפתח להצלחת חברות טכנולוגיות, עבודה ברמה גבוהה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 8105
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא -.3
הצגת שאלת המחקר והשערות המחקר -4
רכישות ומיזוגים
3 .1. הגדרות- רכישות ומיזוגים ..5
            3.2.
הגורמים לרכישות ומיזוגי חברות -..7
            3.3.
חסרונות לרכישות ומיזוגים וסיבות לכישלון החברות –..9
            3.4.
יתרונות לרכישות ומיזוגים וסיבות להצלחת החברות –10                   חברות טכנולוגיות – מאפיינים.
                                                                         
4 .1. הבדלים בין חברות טכנולוגיה לחברות אחרות …12
            4.2.
אתגרים ומכשולים העומדים בפני חברות טכנולוגיה –.13      רכישות ומיזוגים של חברות טכנולוגיה            5.1. הגורמים המשפיעים על תהליך רכישות ומיזוגים 14
            5.2.
בעיות ברכישות ומיזוגים בחברות טכנולוגיה -17
            5.3.
יתרונות וחסרונות של רכישות ומיזוגים מול השגת                   מטרות באופן עצמאי -.18
  השפעת רכישות ומיזוגים על ביצועי חברות טכנולוגיה 20 דיון על העבודה והסקת מסקנות            –…24
סיכום -28
  ביבליוגרפיה –29
מבוא
הטכנולוגיה היא מזמן התחום המרכזי של חיינו המודרניים, אורח חיינו השתנה בתחומים רבים ושונים לבלי הכר. התפתחות התקשורת והמחשב הביאו לפתח ביתנו חידושים ויכולות מקוריות כמו גם פתחו את הדרך לפיתוחים רבים בתחומים אחרים כמו ביוטכנולוגיה, מטוסים ומכוניות, סמרטפונים  ועוד אביזרי תקשורת וכו'.
מאחורי חידושים אלו עומדים אנשים וחברות אשר השקיעו זמן רב ומשאבים בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות. ההתפתחות הטכנולוגית בתחומים השונים של חיינו, גוררת מאז את הרצון והצורך לשפר ולייעל את הקיים וכן לפתח טכנולוגיות חדשות בנושאים אחרים. שאיפה זאת לחדשנות וקידמה, הביאה בעשורים האחרונים את חברות הטכנולוגיה לחזית הכלכלה העולמית. קצב הגידול המהיר ושאיפת חברות אלו להתקדם ולהצליח גורם להם למרוץ בלתי פוסק אחרי חדשנות ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות.
בפני חברות הטכנולוגיה עומדות אפשרות של פיתוח פנים ארגוני אשר כרוך בדרך כלל בעבודת מחקר ובתקופת פיתוח ממושכת ומנגד, עומדת בפניהן האפשרות להשגת מטרותיהן באמצעות רכישה חוץ ארגונית של חברה או טכנולוגיה. במקרה זה, החברה נהנית מתוצאות מיידיות.
מיזוגים ורכישות נעשים בחברות טכנולוגיות כדרך להשגת יעדים. זאת למרות אחוז הכישלונות הגבוה יחסית. במהלך העבודה אני אביא סקירה בנושא רכישות ומיזוגים בניסיון לתאר את היקף התופעה אשר תופסת בשנים האחרונות תאוצה תוך התייחסות לגורמים המביאים את החברות לביצוע פעולות אלו, כמו כן ליתרונות וחסרונות שלהן. בהמשך אסקור את מאפייני החברות הטכנולוגיות וההבדלים העיקריים בינן לבין חברות רגילות. לאחר מכן אתייחס למאפינים הספציפים, לביצוע וליתרונות ולחסרונות של רכישות ומיזוגים בחברות טכנולוגיות תוך עמידה על ההבדלים בין רכישה ומיזוג לבין פיתוח עצמי. לבסוף אבצע סקירה של השפעת רכישות ומיזוגים על ביצועי חברות טכנולוגיה. כדי לאפשר מדידה ברורה של ביצועי חברת טכנולוגיה אני אציג שלושה מדדים עיקריים:
–          כמות פטנטים כדרך להצגת חדשנות מחלקת המחקר והפיתוח –          גידול בנתח שוק וחדירה לשווקים חדשים כדרך להציג גידול ברווחים הגדלת בסיס לקוחות ושימור ההון האנושי כדרך להבטיח את עתיד החברה באמצעות הבטחת שימור הידע ושיתופו עם הגורמים השונים בחברה.