סמינריון בשיווק בנושא השפעת המיתוג הפרטי על איכות השירות בבתי קפה- הסמינריון קיבל

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2012
מספר מילים 9641
מספר מקורות 29

תקציר העבודה

תקציר  איכות השירות המסופקת בבתי עסק וארגונים נחשבת לאחד הגורמים העיקריים המשפיעים על שביעות רצונם של הלקוחות ועל בחירתם לשוב ולרכוש אצל אותו ספק שירות, על כן, משקיעים מנהלים ובעלי עסקים מאמצים רבים על מנת לשפר את רמת איכות השירות בארגונם. במחקר זה בדקנו את האפשרות לשיפור איכות השירות בבית הקפה "קפה רימון" באמצעות שיווק של מותג פרטי – מוצרים הנושאים את שמו של בית הקפה. המחקר, שכלל מאתיים נשאלים מתוכם 108 גברים ו-92 נשים בטווח גילאים בין 18-80, נעשה באמצעות חלוקת שאלונים הכוללים היגדים סגורים הנוגעים למימדים השונים הכלולים במדד המרכזי להערכת איכות השירות, ה-SERVQUAL וכן היגד הנוגע להשפעת המיתוג הפרטי. הנחקרים התבקשו לדרג את מידת חשיבותם של ההיגדים השונים ועל פי דרוג זה הערכנו מהם מימדי השירות החשובים ביותר עבור הצרכן הישראלי ומהי השפעתו של המיתוג הפרטי על שיפור רמת השירות. מממצאי המחקר עלה כי המימד החשוב ביותר ללקוח הישראלי הינו מימד ההיענות ולאחריו המימדים מוחשיות והבטחה. כמו כן נמצא קשר חיובי מובהק בעצמה חלשה בין שיווק של מותג פרטי לבין תפיסת איכות השירות בבית הקפה. ממצאים אלו מאששים את השערות המחקר הקושרות בין המימדים הכלולים בסולם ה-SERVQUAL ושיווק מותגים פרטיים לבין שיפור איכות השירות ומצביעים על הצורך להשקיע במיוחד באלמנטים הקשורים למימד ההיענות כדוגמת עמידה בזמנים ומוכנות לסייע ללקוח ומימד המוחשיות- עיצוב המקום, האווירה והניקיון וכן לשווק מוצרים תחת מותג פרטי על מנת לשפר את רמת איכות השירות הנתפסת בקרב הלקוחות.